کد خبر: ۳۶۳۰۶
|
۱۷ تير ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۷
در نشست روز ملی فناوری اطلاعات مطرح شد؛

محدودیت و اختلال های اینترنتی را پیگیر هستیم

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: در حال حاضر ما دو مشکل محدودیت و اختلال های اینترنتی داریم و به همین منظور مکاتبات زیادی را با مسئولان مختلف جهت رفع خاص فیلترینگ انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نشست خبری به مناسبت روز فناوری اطلاعات اظهار کرد: تمرکز اصلی ما بر روی فناوری اطلاعات است و قریب به سه سال است سال روز حکیم‌ خوارزمی به این حوزه اختصاص یافته است. سازمان نصر علیرغم کاستی‌ها این روز را جش می‌گیرد؛ چرا که یک روز تاثیرگذار در این حوزه است.

وی تصریح کرد: زندگی ما نسبت به گذشته تغییر یافته و فناوری اطلاعات زندگی ایرانی - اسلامی را دچار تغییر و تحولات مهمی کرده است. متاسفانه هنوز نتوانستیم این درک را برسانیم که برداشتن موانع اقتصاد دیجیتال تنها راه پیشرفت کشور است و تمام تلاش ما این است که به این سمت و سو حرکت کنیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: در حال حاضر ما دو مشکل محدودیت و اختلال های اینترنتی داریم و به همین منظور مکاتبات زیادی را با مسئولان مختلف جهت رفع خاص فیلترینگ انجام می‌دهیم. حکمی که اخیرا رییس جمهور به رییس مرکزی ملی فضای مجازی داده اند، این مرکز مامور پیگیر این موضوع است و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تشکیل این کمیته را به فال نیک می گیریم به شرطی که نمایندگان بخش خصوصی هم در آن حضور داشته باشند. آنچه که مهم است واضح است که محدودیت‌های جدی داریم، همچنین اختلال های جدی داریم و مدام برخی حوزه ها قطع است. ما رایزنی هایی در این زمینه انجام دادیم. همزمان که تلاش می کنیم و نا امید هم نیستیم.

وی ادامه داد: اغلب افراد نگاهشان شبیه ماست و ما نباید از اینکه ادامه می‌دهیم واهمه داشته باشیم و ما از ادامه این مسیر ناامید نیستیم.

اسلامی گفت: همچنین اقتصاد دیجیتال و حوزه فاوا را به جد دنبال می‌کنیم و از این نظر مخالف محدودیت‌ها هستیم و برای این منظور نیز مکاتباتی نیز انجام شده است.

محدودیت و اختلال های اینترنتی را پیگیر هستیم

در ادامه این نشست رضا قربانی- رئیس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی استان تهران با ارائه گزارشی از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: حجم محتوای بسیاری در این دوره نمایشگاه انجام شد بنابراین نباید قابل مقایسه با دوره های قبل باشد.

وی افزود: در این دوره نمایشگاه ۱۳۰ مهمان حضور داشتند و بیشترین برنامه‌های برگزار شده در زمینه رگولاتوی، سخت افزار بلاکچین بود و سایر حوزه‌ها هر کدام چند درصدی از این فضا را به خود اختصاص دادند؛ به صورت کلی ۲۲۸ دقیقه محتوا داشتیم  که در پنج روز الکامپ اجرا شد.

رئیس کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران گفت: درباره روز فناوری بنا بود که یک روز کامل به این رویداد اختصاص یابد اما درنظر داریم که در کمتر از سه ساعت بحث‌های اصلی را اجرا و داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران درباره نوع محتواهای نمایشگاه الکامپ نیز گفت: «بیشترین موضوعات با سهم 9 درصدی مربوط به حوزه رگولاتوری و به ترتیب حوزه‌های سخت‌افزار، بلاک‌چین و دارایی دیجیتال هر کدام شش درصد محتوا را در بر گرفتند. در مجموع، ۲۲۸۰ دقیقه حجم محتوای تولید شده در الکامپ بوده است.»

قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روز فناوری اطلاعات بیان کرد: «برای برگزاری این روز، بنا را بر این گذاشتیم که بدون ارائه‌های مرسوم، در کمتر از ۳ ساعت این رویداد برگزار شود. ساعت 16 پذیرش برای رویداد شروع می‌شود، مراسم از ساعت 17 به مدت سه ساعت به شکل گفت‌وگوهای دونفری برگزار خواهد شد و به جز رئیس مجلس و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات سخنرانی مجزایی نداریم.»

طبق گفته رئیس کمیسیون فین‌تک نصر تهران، بخش اعظمی از روز فناوری اطلاعات مرتبط با تقدیر از برگزیدگان مسابقات فوتسال و بخش دانش‌آموزی الکامپ خواهد بود. او در ادامه از جمع‌سپاری مالی برای آزادی زندانیان حوزه فناوری به‌صورت گسترده‌تر نسبت به سال گذشته خبر داد.

او درباره میزان افراد ثبت‌نام کرده برای حضور در روز فناوری اطلاعات گفت: «برای رویداد روز فناوری اطلاعات امسال تصمیم گرفتیم افراد بیرون از اکوسیستم نیز بتوانند حضور داشته باشند. تاکنون از طرفیت 1600 نفری تعیین شده در این زمینه معادل 773 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و شرکت ارتباط فردا و تندر نور از حامیان برگزاری روز فناوری اطلاعات هستند.»

فضایی برای گفت‌وگو با حاکمیت

در ادامه نشست، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نصر تهران نیز اظهار کرد: «سازمان نصر در حال رایزنی با اداره ثبت برند است تا سه برند اصلی سازمان همچون الکامپ، روز فناوری اطلاعات و جام انفورماتیک را به ثبت برسانیم.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیا اینکه روز فناوری اطلاعات اولین رویداد ملی در حوزه اقتصاد دیجیتال است، از حضور رئیس مجلس و سخنرانی او در این رویداد خبر داد.

دبیر سازمان نصر تهران تاکید کرد: یکی از کاربردهای این رویداد این است که بستری برای گفت‌وگو با حاکمیت فراهم می‌کند و بازخوردهایی که از اکوسیستم در این رویداد منتقل می‌شود، قطعاً بر تصمیمات مسئولان تأثیرگذار خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی