کد خبر: ۳۶۲۹۱
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

اگر به دنبال راهکاری برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام هستید، در این مقاله به شما کمک می‌کنیم.

به گزارش «نبض فناوری» چندی وقتی‌است که اینستاگرام رعایت قانون کپی رایت را در پلتفرم خود اعلام کرده و همه کاربران این شبکه اجتماعی موظف هستند این قانون را رعایت کنند؛ در غیر این‌صورت مشکلاتی که به دلیل عدم رعایت این قانون ممکن است به وجود آید، به عهده فرد خاطی خواهد بود.

کپی رایت آهنگ ها در اینستاگرام به صورت کامل در نظر گرفته می‌شود و در این مورد کابران باید بسیار دقت کنند. گذاشتن آهنگ در پست های اینستاگرام و حتی استوری را تمام کاربران دوست دارند. آنها مایل هستند فیلم‌ها و ویدیوهایی که ضبط می‌کنند را با آهنگ‌های جذاب به اشتراک بگذارند.

اگر شما هم از جمله این کاربران هستید نسبت به دانلود آهنگ های اینستاگرام بسیار دقت کنید و قانون کپی رایت را در نظر داشته باشید در غیر اینصورت ممکن است استوری یا پستی که برای آن بسیار زحمت کشیده‌اید پاک شود.

در مورد کپی رایت آهنگ ها در اینستاگرام نیازی به نگرانی نیست زیرا در صورت بروز این مشکل هم می‌توان نسبت به حل آن اقدام کرد. اما در مرحله اول بهتر است این قانون را رعایت کرد تا در ادامه با اخطارهای مربوط به کپی رایت رو به رو نشد.

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

در سال‌های اولی که شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرد خبری از قانون کپی رایت نبود و کاربران می‌توانستند هر عکس، موسیقی و فیلمی را که مایل بودند در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اما از سال 2017 به بعد رعایت قانون کپی رایت اجباری شد.

قانون کپی رایت که برای گذاشتن آهنگ در پست های اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود باعث شده پست گذاری کاربران با مشکل رو به رو شود اما می‌توان از روش‌های رفع کپی رایت موسیقی در اینستاگرام استفاده و مشکل خود را حل کرد. این روش‌ها در ادامه بررسی شده‌اند.

برای رفع کپی رایت موسیقی در اینستاگرام چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

پلتفرم اینستاگرام چندین قرارداد با صنعت موسیقی منعقد کرده تا امکان استفاده از موسیقی دارای حق کپی‌ رایت را در این شبکه اجتماعی فراهم کند. اگر قصد دارید استوری، فیلم‌، پست‌، ویدئو یا … را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، بهتر است در چارچوب قوانین این شبکه اجتماعی باشد.

اگر قانون کپی رایت آهنگ ها در اینستاگرام برای شما هم آزاردهنده است و تاکنون مشکلاتی زیادی را هنگام انتشار استوری یا پست برای شما ایجاد کرده است بهتر است به دنبال راه حل این مشکل باشید. درست است که استفاده از موزیک‌های زیبا، جدید و جذاب می‌تواند بازدید پیج شما را افزایش دهد و به دیده شدن و دانلود پست های اینستاگرام شما منجر شود اما بدون شک اگر شما مجوز لازم برای انتشار یک موزیک را نداشته باشید مشکلاتی نیز گریبان‌گیر شما خواهد شد.

در ادامه روش‌هایی آماده است که با در نظر گرفتن آنها می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

سرعت پخش موزیک را تغییر دهید

یک راه برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام تغییر سرعت پخش موسیقی است. شما می‌توانید در سرعت پخش هر قسمت از موسیقی مورد نظر خود تغییراتی ایجاد کنید. البته لازم نیست سرعت پخش را زیاد تغییر دهید؛ تغییرات کوچک کافی است تا اینستاگرام آن آهنگ را با یک تراک ناشناخته اشتباه بگیرد.

از هاست ویدئوی یوتیوب استفاده کنید

یوتیوب دارای کتابخانه مخصوصی است که می‌توانید آهنگ‌های موردنظر خود را از لیست دریافت کرده و در اینستاگرام استفاده کنید. هر آهنگ بر اساس ژانر، حالت و مدت زمان درج شده، در دسترس قرار دارد. باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از این موزیک‌ها رایگان است، اما هنگام استفاده از آن در ویدئوی اینستاگرام خود، باید نام صاحب اثر را در توضیحات ویدئو مشخص و درج کنید.

از منابع معتبر حق کپی رایت موسیقی بخرید

برای رفع کپی رایت موسیقی در اینستاگرام می‌توانید از موزیک‌های اشتراکی بدون حق کپی‌رایت استفاده کنید. اگر به دنبال ظاهری حرفه ای برای اینستاگرام خود هستید، این روش بهترین گزینه است. در این مورد شما می‌توانید یک موسیقی با کیفیت صدای عالی را دریافت کنید.

در اینترنت، صفحات زیادی به فروش مجوزهای موسیقی بدون حق کپی‌رایت مشغول هستند که می‌توان از بین آنها به Envato و آرت لیست اشاره کرد. دانلود آهنگ های اینستاگرام از این دو پلتفرم مشکل قانون کپی رایت را حل می‌کند.

انویتو انبوهی از ژانرهای موسیقی و جلوه‌های صوتی را ارائه می‌دهد که می‌توان آنها را با یک مجوز خریداری کرد. با پرداخت 14.50 یورو در ماه، می‌توان از مزایای بارگیری نامحدود در طول ماه استفاده کرد. در آرت‌لیست نرخ اشتراک ماهانه کمی بالاتر از انویتو است. این سرویس به عنوان یک جایگزین بسیار خوب، برای قرار دادن موسیقی در اینستاگرام است.

از موزیک رایگان بدون حق کپی‌رایت استفاده کنید

یکی از روش‌های رفع کپی رایت موسیقی در اینستاگرام استفاده از موزیک رایگان بدون حق کپی‌رایت است.  شما می‌توانید به سایت HookSounds مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید به تعداد زیادی موسیقی بدون کپی‌رایت دسترسی داشته باشید. این موسیقی‌ها را می‌توانید برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع در پست خود با خیال راحت استفاده کنید.

البته نکته مهم در این مورد این است که نباید فراموش کرد که دریافت این موزیک‌ها، تحت مجوزهای کرییتیو کامنز(Creative Commons)  است. استفاده از این روش تعدادی محدودیت دارد که می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • از این موسیقی‌ها فقط می‌توان استفاده شخصی داشت زیرا مجوزهای کرییتیو کامنز، استفاده حرفه‌ای را پوشش نمی‌دهند. یعنی نمی‌توان در تبلیغات از آنها استفاده کرد.
  • لازم است که نام هنرمند و آهنگ را در یک جمله ذکر کنید.

از موزیک کوتاه در ویدیوها استفاده کنید

اگر بین 3 تا 30 ثانیه از آهنگ محبوب خود در پست اینستاگرامی استفاده کنید، به احتمال زیاد نیازی به رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام ندارید زیرا برخی کارشناسان ادعا می‌کنند استفاده از یک آهنگ دارای کپی‌رایت تا 30 ثانیه ایمن است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما ما به شما توصیه می کنیم که بیش از 15 ثانیه، از آهنگ موردعلاقه خود استفاده نکنید.

از صاحب اثر مجوز دریافت کنید

اگر قصد دارید مجوز استفاده از یک موزیک به‌خصوص را دریافت کنید، سازمان‌هایی در حیطه‌ی اعطای حقوق پخش موسیقی وجود دارند که می‌توانند مجوزهای لازم جهت درج موزیک در ویدئوهای را به شما ارائه ‌دهند.

حق اعتبار استفاده از آهنگ را پرداخت کنید

پرداخت اعتبار جهت دریافت حق کپی‌رایت برای موسیقی نیز روش دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین قبل از استفاده از موسیقی در محتوا و پروژه‌های خود، باید حق اعتبار را خریداری کرده باشید. فرآیند تخصیص مجوز و پرداخت اعتبار شامل یک روش پنج مرحله‌ای ساده است که در صورت حاصل شدن توافق، مجوز خود را به صورت کتبی دریافت خواهید کرد.

  • تعیین اینکه آیا نیازی مجوز وجود دارد یا نه
  • شناسایی مالک اثر
  • مشخص کردن میزان پرداختی لازم
  • تماس با مالک
  • مذاکره، در صورت نیاز به پرداخت

نام خواننده آهنگ مورد نظر خود را ذکر کنید

هنگامی که شما از یک اثر موسیقی در پست اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، سیستم تشخیص خودکار اینستاگرام فورا آن را شناسایی و به شما هشدار می‌دهد که قوانین و حق کپی‌رایت را بدون ذکر نام صاحب اثر نقض کرده‌اید.

اولین مورد جهت رعایت کپی‌رایت، درج نام و مشخصات خواننده آهنگ در ویدئوی پست شده است. سیستم خودکار اینستاگرام ممکن است این کار شما را مجاز تشخیص داده و از حذف پست شما ممانعت به عمل آورد.

برای اینکار می‌توانید مالکان موسیقی را زیر پست خود تگ کنید و به آن‌ها Credit بدهید. مهم نیست که چه محتوایی را پست می‌کنید، همیشه باید Credit را به مالکان بدهید. همچنین گاهی اوقات حتی پس از دادن Credit، حساب شما ممکن است در معرض خطر قرار گیرد زیرا ممکن است مالک نخواهد محتوایش در جایی به اشتراک گذاشته شود.

ذکر نام صاحب اثر و تگ کردن آن اگرچه یکی از راه‌های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام است اما همیشه نمی‌تواند شما را نجات دهد و ممکن است یک مالک بخواهد از شما پول دریافت کند و مراحل قانونی را طی کند. البته هستند هنرمندانی که زمان و پول لازم برای درگیر شدن در این مسائل قانونی را ندارند و به شما اجازه خواهند داد.

ویدیوهای پخش زنده و کنسرت‌ها را منتشر نکنید

مشکل کپی رایت موزیک در اینستا بدون اینکه به ما گفته شود، پیش می‌آید. بنابراین، حتی یک اشتباه در هنگام مدیریت مطالب دارای حق کپی رایت می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. به همین دلیل است که ضبط رویدادهای زنده در مورد مسائل مربوط به حق کپی رایت می‌تواند خطرناک باشد.

موارد مختلفی وجود داشته است که فیس‌بوک و اینستاگرام اکانت افرادی را که ویدیوهای پخش زنده رویدادها و مراسم‌ها را پخش کرده‌اند، غیرفعال کرده است. شاید این کار پیج شما را محبوب کند و به دیده شدن و دانلود پست های اینستاگرام شما منجر شود اما مشکلاتی نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

از موسیقی ایرانی استفاده کنید

بیشتر کسانی که از موسیقی‌های ایرانی برای ویدئوهای خود استفاده می‌کنند، نیازی به رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام ندارند چرا که اکثر موسیقی‌های ایرانی کپی رایت ندارند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

البته ممکن است که برخی موسیقی‌های داخلی ممکن است حق کپی رایت داشته باشند و شما را با مشکل روبه‌رو کنند در نتیجه بهتر است قبل از این که ویدیویتان را در اینستاگرام آپلود کنید حتما در مورد کپی رایت آن اثر کمی تحقیق کنید. اما به طور کلی اکثر موسیقی‌های ایرانی حق کپی رایت نبوده ندارند.

اطلاعات کامل صاحب اثر را پاک کنید

راه دیگر برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام این است که طلاعات کامل موسیقی و موزیکی که قصد داریم از آن در استوری یا پست خود استفاده کنیم را پاک کنیم. به عنوان مثال نام اثر، نام آلبوم، نام خواننده، سال انتشار و … را پاک کنیم یا آن را تغییر دهیم تا توسط الگوریتم‌های اینستاگرام شناسایی نشود. در این صورت پست شما پاک نخواهد شد و مشکلی از این نظر برای شما ایجاد نمی‌شود.

موسیقی را اندکی دستکاری کرده و تغییر دهید

موسیقی که قرار است در پست یا استوری خود از آن استفاده کنید را با اضافه کردن یک ثانیه صدای ضبط شده به آن و یا اقدامات دیگر تغییر دهید. با انجام این کار و ویرایش موسیقی، نسخه‌ی خروجی دیگر با نسخه‌ی اصلی یکسان نیست و دیگر جزو موسیقی‌های صاحب اثر شناخته نمی‌شود. رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام از این طریق بسیار راحت است.

الگوریتم‌های اینستا را گمراه کنید

روش دیگر برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام این است که موزیکی که استفاده می‌کنید را روی پست‌هایی قرار دهید که دو اسلاید یا بیشتر هستند. در این حالت تشخیص آن برای الگوریتم‌های‌ اینستاگرام سخت خواهد بود و نمی‌توانند پست شما را پاک کنند.

از کتابخانه موزیک اینستاگرام استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های بسیار مناسب برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام استفاده از کتابخانه درون‌برنامه‌ای این پلتفرم است که شما را از دردسر کسب مجوز نجات می‌دهد. شما می‌توانید با خیال راحت از این ویژگی استفاده کنید و نگران حذف محتوای خود نباشید.

اگر از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنید و در آن فعالیت دارید بهتر است نسبت به قانون کپی رایت آهنگ ها در اینستاگرام دقت کنید. در صورتی که در استوری یا پست‌های خود از موسیقی استفاده می‌کنید این قانون را رعایت کنید تا استوری و پست شما با مشکل روبه‌رو نشوند. در صورتی که اینستاگرام متوجه شود که کاربری هنگام گذاشتن آهنگ در پست های اینستاگرام قانون کپی رایت را رعایت نکرده است اقدامات لازم را انجام خواهد داد و ممکن است به حذف استوری یا پست شما منجر شود.

سوالات متداول

برای رعایت قانون کپی رایت دانلود آهنگ های اینستاگرام را از کجا انجام دهیم؟

پلتفرم اینستاگرام خود دارای فهرستی از موسیقی است که می‌توان از آهنگ‌های آن استفاده کرد. البته از وب‌سایت‌هایی که موسیقی‌ و آثار بدون کپی‌رایت به اشتراک می‌گذارند نیز می‌توان کمک گرفت.

آیا گذاشتن آهنگ در پست های اینستاگرام هم شامل قانون کپی رایت می‌شود؟

بله قانون کپی رایت را باید هنگام استفاده از موسیقی در این پلتفرم در نظر گرفت و دانلود آهنگ های اینستاگرام را باید از فهرست خود این پلتفرم یا از منابعی انجام داد که فاقد قانون کپی رایت هستند. البته در صورتی که صاحب اثر معرفی شود مشکلی نخواهد بود.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی