کد خبر: ۳۶۲۹۲
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

معرفی بهترین ابزارهای گوگل

ده‌ها سایت، ابزار و برنامه وجود دارد که می‌توانید برای درآمدزایی از آنها استفاده‌ کنید، اما در مورد ابزارهای گوگل قضیه کاملاً متفاوت است.

به گزارش«نبض فناوری» گوگل ابزارهای تحلیلی، دقیق و رایگانی دارد که با کمک آنها می‌توانید به حضور آنلاین برندها و کسب و کارها کمک کنید و از این مسیر به شغلی ایده آل با درآمد عالی برسید. به این ابزارها Google Analytics Tools گفته ‌می‌شود. Google Analytics Tools بسته کاملی از ابزارهای پیشرفته مبتنی بر آمار و داده‌ها هستند که اطلاعات بسیار ارزشمند تحلیلی را برای اطمینان از بازگشت سرمایه بالاتر سایت در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهند.

یادگیری نحوه استفاده از این ابزارها، دریافت گزارش‌های تحلیلی و استفاده صحیح از این اطلاعات کار سختی نیست و بیشتر از آموزش، نیاز به تمرین و تجربه دارد. برای آشنایی با این ابزارهای قدرتمند گوگل، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با این 8 ابزار گوگل شغلی پردرآمد و عالی داشته ‌باشید

وارد گوگل که می‌شوید، طیف وسیعی از ابزارهای رایگان و پولی را می‌بینید که برای مدیریت بهتر کسب و کارهای آنلاین طراحی ‌شده‌اند. بعضی از این ابزارها به ردیابی بهتر ترافیک سایت کمک می‌کنند، بعضی از آنها برای بررسی وضعیت کمپین‌های بازاریابی هستند، تعدادی برای جستجوی کلمات کلیدی پول‌ساز و چند ابزار هم برای تبلیغات مؤثر در گوگل.

در ادامه می‌خواهیم 5 مورد از بهترین ابزارهای گوگل که می‌توانند برای حضور فعال در دنیای دیجیتال و سازماندهی کارآمد یک کسب و کار مفید باشند، به شما معرفی کنیم:

✔ گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سرچ کنسول یکی از ابزارهای تحلیلی وبمستران است که توسط گوگل ارائه شده ‌است. این ابزار به متخصصین سئو و مالکان سایت‌ها کمک می‌کند که وضعیت جستجوی سایت را در موتور جستجوی گوگل رصد و تحلیل کنند. در گوگل سرچ کنسول می‌توانید اطلاعات مربوط به عملکرد سایت در نتایج جستجو، شاخص‌های نمایه‌سازی گوگل، لینک‌های ورودی به سایت، وضعیت فاکتورهای Core Web Vitals، فاکتورهای Review Snippets و موارد مهم مربوط به سئوی سایت را مشاهده کنید. 

 
 
 
 

با استفاده از این ابزار می‌توانید ترافیک سایت را پیگیری کنید و از وضعیت نمایه‌سازی صفحات مختلف سایت آگاه شوید. افرادی که به ‌صورت تخصصی در زمینه آنالیز سایت، مشاوره سئو، تدوین استراتژی سئو و حوزه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فعالیت می‌کنند، از ابزار رایگان گوگل سرچ کنسول استفاده می‌کنند.

✔ گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد در جریان باشید که این ابزار قدرتمند و رایگان یکی دیگر از سرویس‌های تحلیل وب گوگل است که به وبمستران و مالکان سایت‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی درباره عملکرد سایت کسب کنند. گوگل آنالیتیکس گزارش ترافیک سایت، رفتار کاربران، مبدأ ترافیک، کلمات کلیدی مورد استفاده، سایت‌های ارجاع دهند و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعات مهمی که می‌توانید با کمک این ابزار به ‌دست آورید، عبارتند از:

  • ترافیک و منابع ترافیک سایت؛ میزان ترافیک سایت، کاربران، سایت‌های ارجاع دهنده، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین.
  • رفتار کاربران؛ صفحات بازدید شده، مدت زمان بازدید، نرخ ورود و خروج، صفحات محبوب و دیگر رویدادهای کاربری.
  • کلمات کلیدی و بهینه‌سازی جستجو؛ کلمات کلیدی مورد استفاده توسط کاربران در موتورهای جستجو و نحوه رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو.

✔ گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز یکی از سرویس‌های تبلیغاتی آنلاین گوگل است که تقریباً اغلب ما آن را می‌شناسیم. از این ابزار برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل استفاده می‌شود. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، تاریخچه جستجوی کاربران و سایر عوامل، تبلیغات را در بخش‌های مختلفی از صفحات نتایج جستجو نمایش می‌دهد. گوگل ادز به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را با استفاده از «کلمات کلیدی هدف» و مرتبط با محصولات و خدمات خود به نمایش بگذارند.

تبلیغات در گوگل براساس پرداخت کلیکی است. با توجه به اینکه قیمت دلار در کشور ما بالاست، داشتن یک برنامه دقیق برای تبلیغات در گوگل با هدف صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغاتی، لازم و ضروری است. این کار توسط افرادی انجام ‌می‌شود که متخصص گوگل ادز هستند.

برای کسب اطلاعات جامع  درباره اینکه گوکل ادز چیست و آشنایی با بهترین دوره‌های آنلاین گوگل ادز کلیک کنید

معرفی بهترین ابزارهای گوگل

✔ گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

گوگل کیورد پلنر یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه شده ‌است. این ابزار به متخصصین سئو کمک می‌کند که کلمات کلیدی مناسب برای تدوین استراتژی سئو، بهینه‌سازی محتوای سایت و تبلیغات آنلاین را پیدا کنند. گوگل کیورد پلنر اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو، رقابت و میانگین هزینه تبلیغات در هر کلمه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این ابزار برای متخصصین تولید محتوا، کارشناسان سئو و بازاریابان محتوا یک ابزار مهم و فوق العاده کاربردی است. نتایجی که گوگل کیورد پلنر در اختیار شما قرار می‌دهد، با دقت بالایی تحلیل و ارزیابی شده ‌است.

✔ گوگل ترند (Google Trends)

گوگل ترند یک ابزار تحلیلی است که توسط گوگل ارائه شده و به شما این امکان را می‌دهد که روند جستجوها و علاقه‌مندی کاربران را بررسی کنید. این ابزار با استفاده از حجم جستجوهای کاربران، میزان جستجوی یک کلمه کلیدی را در مناطق جغرافیایی و بازه‌های زمانی مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

با استفاده از گوگل ترند، می‌توانید میزان جستجوی کلمات کلیدی خاص را بررسی کنید، محبوبیت دو یا چند کلمه را با هم مقایسه و علاقه مندی کاربران را کشف کنید. این ابزار برای تولید محتوا و تدوین استراتژی‌های بازاریابی و محتوا کاملاً کاربردی است و داده‌های ارزشمندی را اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی بهترین ابزارهای گوگل

آموزش صفر تا صد کار با ابزارهای گوگل

با استفاده از این ابزارهای رایگان و حرفه‌ای Google می‌توانید در زمینه‌های مختلف تحلیل سایت‌ها، تحقیق و ارزیابی عملکرد آنها، تولید محتوا، تدوین استراتژی سئو و… مانند یک متخصص فعالیت کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. برای یادگیری صفر تا صد کار با این ابزارها، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ مقالات آموزشی به زبان فارسی و انگلیسی، ویدئوهای آموزشی یوتیوب، شبکه‌های اجتماعی و دوره‌های غیر رایگان و تخصصی آموزش این ابزارها.

یکی از بهترین منابع آموزشی که برای یادگیری تخصصی گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادزو آموزش سئو وجود دارد، دوره‌های جامع مدیر وب است. در این دوره‌ها کار با ابزارها به ‌صورت پروژه محور و تحلیلی آموزش داده ‌می‌شود. پس از اتمام این دوره‌ها می‌توانید مطمئن باشید که به یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه در استفاده از گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و ابزار کاربردی گوگل تبدیل‌ شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره‌ها فقط کافی است به نشانی modireweb.com مراجعه کنید. برای آموزش سئو و اینکه سئو چیست به لینک زیر مراجعه کنید.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی