کد خبر: ۳۶۳۹۹
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۹

توافق وزرای ارتباطات ایران و پاکستان برای توسعه همکاری ها در حوزه ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر دولت پاکستان در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه همکاری های دوجانبه تفاهمنامه ای امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نخستین روز اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی موسوم به اکو، در نشست دوجانبه با هیام عبود الیاسری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و هیات همراه به بررسی راه کارهای توسعه روابط دو جانبه پرداخت. 

در ابتدای این نشست که تعدادی از شرکت های خصوصی ایرانی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز حضور داشتند، گزارشی از محصولات و توانمندی‌های این شرکت ها به هیات عراقی ارایه شد. 
توافق وزرای ارتباطات ایران و پاکستان برای توسعه همکاری ها در حوزه ICT
در پایان وزرای ارتباطات دو کشور در نشستی مشترک ضمن معرفی ظرفیت های دو طرف زمینه همکاری‌های مشترک را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار دادند.
تسهیل ارتباطات زائران با ارایه خدمات پایدار و با کیفیت در مراسم اربعین از دیگر موضوعاتی بود که وزرای ارتباطات دو کشور در این جلسه درباره آن با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
 
در ادامه  همچنین عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صادق افتخار، وزیر دولت پاکستان در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.
توافق وزرای ارتباطات ایران و پاکستان برای توسعه همکاری ها در حوزه ICT
 
در پایان این دیدار نیز تفاهمنامه مذاکرات برای همکاری در حوزه های فضایی، زیرساخت، پلتفرم ها و پیام رسان ها، ترانزیت دیتا، پست و پست مالی، آموزش و نوآوری، رگولاتوری و فناوری اطلاعات به امضای وزرای دو کشور رسید.
بنابه این گزارش، سومین اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز با حضور هیات های عالی رتبه از ۱۱ کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، کشورهای همسایه و دیگر سازمان های بین المللی در تهران آغاز به کار کرد.
امروز جلسه کارشناسان ارشد ارتباطات کشورهای عضو اکو در حال برگزاری است و فردا نیز قرار است اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو این سازمان تشکیل جلسه دهند.
ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی