کد خبر: ۳۶۴۳۰
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

با فناوری LEDoS سامسونگ، کیفیت نمایشگر هدست‌های واقعیت افزوده آینده افزایش می‌یابد

پنل‌های LEDoS با هدف رفع محدودیت‌های OLEDoS توسعه داده می‌شوند.

به گزارش «نبض فناوری» سامسونگ دیسپلی این هفته تأیید کرد توسعه‌ی فناوری نمایشگر LEDoS را برای دستگاه‌های واقعیت افزوده‌ آغاز کرده است. این پنل‌ها در نسل بعدی هدست‌های واقعیت افزوده که طی سال‌های آینده عرضه می‌شوند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هدف غول فناوری کره‌ی جنوبی این است که LEDoS، کیفیتی مشابه OLEDoS را با محدودیت‌های کم‌تر ارائه دهد.

پنل‌های LEDoS برخلاف نمایشگرهای OLEDoS که برپایه‌ی دیودهای ساطع‌کنند‌ه‌ی نور ارگانیک روی پنل سیلیکونی ساخته شده‌اند، برپایه‌ی microLEDهای سیلیکونی تولید خواهند شد.

سامسونگ در رویداد Deep Tech ۲۰۲۳ توضیح داد پنل‌های OLEDoS ازنظر طول‌عمر و میزان روشنایی، محدودیت‌هایی دارند. واحد سامسونگ دیسپلی قصد دارد پنل‌های LEDoS مبتنی‌بر microLED بسازد تا علاوه‌بر حفظ کیفیت OLEDoS، محدودیت‌های ذکر شده را برطرف کند.

سامسونگ در ماه مارس با مؤسسه‌ی علوم و فناوری پیشرفته‌ی کره‌ی جنوبی (KAIST)، خبر پیشرفت در ساخت نمایشگرهای microLED را اعلام کردند. این تکنولوژی به سامسونگ اجازه می‌دهد پنل های مبتنی‌بر microLED کوچک با وضوح بالا را برای هدست‌های واقعیت افزوده و سایر محصولات پوشیدنی تولید کند.

محققان KAIST با تغییر ساختار اپیتاکسیال microLEDها متوجه شدند که می‌توان از کاهش راندمان جلوگیری کرد و حرارت تولیدشده در نمایشگرهای microLED را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

هدست ویژن پرو اپل که ماه گذشته معرفی شد، از فناوری نمایشگر OLEDoS بهره می‌برد اما سامسونگ و ال‌جی چنین پنل‌هایی تولید نمی‌کنند. درواقع به‌نظر می‌رسد نمایشگر ویژن پرو را سونی می‌سازد و ظرفیت تولید این شرکت کم‌تر از یک میلیون واحد در سال است.

 

اپل که به فروش میلیونی محصولاتش عادت دارد درحال حاضر برای افزایش فروش ویژن پرو چشم به‌ آینده دوخته است. ظاهراً این شرکت تصمیم دارد در آینده‌ی نزدیک سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی را به‌عنوان تأمین‌کنندگان نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی خود انتخاب کند که این اقدام می‌تواند همزمان با شروع تولید نمایشگرهای LEDoS سامسونگ انجام شود.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، نمایشگرهای LEDoS سامسونگ در آینده به تراکم ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ پیکسل بر اینچ می‌رسند و این درحالی است که اولین هدست اپل با صفحه‌ نمایش‌ OLEDoS از چگالی ۳۴۰۰ پیکسل براینچ بهره می‌برد.

سامسونگ همچنین درحال توسعه‌ی هدست واقعیت ترکیبی خود است و احتمال دارد این محصول سال آینده به‌عنوان جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌تر اپل ویژن پرو روانه‌ی بازار شود.

منبع:  زومیت

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی