کد خبر: ۳۶۴۷۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با بومی‌سازی مواد شیمیایی بهسازی آب های صنعتی کشور از واردات بی‌نیاز شد

فعالان یک شرکت دانش‌بنیان با فعالیت در زمینه ارتقای کیفیت مواد شیمیایی مورد استفاده در آب‌های صنعتی، موفق شدند نیاز کشور به واردات این مواد را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  زیبا محمدیان فرد مدیر ارشد واحد آزمایشگاه شرکت محافظان بهبود آب با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور در حوزه مواد شیمیایی کاربردی آب عنوان کرد: شرکت تولیدی دانش‌بنیان محافظان بهبود آب، در زمینه بومی‌سازی مواد شیمیایی بهسازی آب های صنعتی فعالیت می‌کند.

این فعال فناور، به برخی از تولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: علاوه بر تولید و ارایه محصولاتی از قبیل بازدارنده های خوردگی و رسوب، بایوساید و بایو دیسپرسانت و... خدماتی از قبیل فروش ابزار دقیق و انواع کیت‌های شناسایی آزمایشگاهی، تامین و توزیع مواد اولیه در سطح کشور، ارایه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره، آموزش مهندسین و کارشناسان حوزه های مختلف کنترل خوردگی و رسوب در صنایع از فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

محمدیان فرد، با اشاره به توانمندی در ارزیابی کیفی و آزمایش‌های مرتبط، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 60 نفر در مجموعه محافظان بهود آب مشغول به فعالیت هستند؛ بیش از 50 نفر از آنان فارغ‌التحصیلان مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند که در قالب متخصص و کارشناس به صنایع مختلف کشور خدمت ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به تولید انواع مواد بازدارنده خوردگی و رسوب، تولید آنتی فوم های صنعتی و همچنین تولید برخی از مواد اولیه صنعتی افزود: امکان ارایه خدمات ازمایشگاهی در دامنه کاری تعریف شده در کنار خدمات مشاوره، فروش کیت های میکروبی برای انجام تحقیقات اکادمیک از دیگر خدمات محافظان بهبود آب به شمار می‌رود.


این فعال فناور، با اشاره به ارتباط هر چه بیش‌تر صنعت و دانشگاه و تجهیز هر چه بیشتر آزمایشگاه های تحقیقاتی صنعتی و دانشگاهی، عنوان کرد: با ارایه خدمات آزمایشگاهی با هزینه های منطقی، تسهیل واردات تجیهزات و فناوری‌های جدید، فرهنگ  سازی و جلب اعتماد صنایع مادر جهت پذیرش محصولات جایگزین و نیز بستر سازی جهت جلوگیری از مهاجرات افراد متخصص و دانشگاهی می‌توان رشد اقتصاد دانش‌بنیان و پیشرفت فناوری‌ها را شاهد بود.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی