کد خبر: ۳۶۵۴۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

دومین شکایت از توییتر به دلیل عدم پرداخت حقوق دوره بیکاری کارمندان اخراج شده

شرکت توییتر در ماه جاری با دومین شکایت مبنی بر عدم پرداخت حداقل 500 میلیون دلار حقوق دوره بیکاری به کارمندان اخراج شده مواجه شد.

به گزارش «نبض فناوری»شرکت توییتر در ماه جاری با دومین شکایت مبنی بر عدم پرداخت حداقل 500 میلیون دلار حقوق دوره بیکاری به کارمندان اخراج شده خود مواجه شده است. اوایل این هفته نیز شکایت مشابه دیگری علیه این شرکت ثبت شده بود.

براساس گزارش رویترز، این شکایت دسته‌جمعی که توسط «کریس وودفیلد»، مهندس ارشد سابق توییتر به «دادگاه فدرال دلاور» ارائه شده، ادعا می‌کند که این شرکت کارمندان مسن‌تر را برای اخراج هدف قرار داده است، ادعایی که تاکنون در سایر پرونده‌های در حال بررسی به آن اشاره نشده است. همچنین او این شرکت را به نقض قرارداد و کلاهبرداری متهم کرده است.

توییتر به وعده خود عمل نکرده است!

وودفیلد با شکایت خود توضیح داده که توییتر بارها به کارمندان خود اعلام کرده که در صورت اخراج، دو ماه حقوق و مزایای دیگری دریافت خواهند کرد، اما ظاهراً او کارمندان دیگری هنوز این مبلغ را دریافت نکرده‌اند.

توییتر از زمانی که ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته آن را خریداری کرد، بیش از نیمی از کارمندان خود را به دلیل برنامه‌های مربوط به کاهش هزینه‌های شرکت اخراج کرده است. هفته گذشته نیز شکایت مشابه دیگری در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده بود که در آن ادعا شد توییتر بیش از 500 میلیون دلار به کارمندان سابق خود بدهکار است.

توییتر هنوز نسبت به این شکایت هیچ پاسخی ارائه نکرده است که در آن ادعا شده غول شبکه‌های اجتماعی با رعایت نکردن شرایط طرح جدایی کارمندان خود، قانون فدرال را نقض کرده است. این شرکت همچنین در چندین پرونده قضایی جداگانه دیگر به اخراج زنان و کارمندان دارای معلولیت، عدم اطلاع قبلی در مورد اخراج‌ها و عدم پرداخت پاداش‌های وعده شده به کارمندان فعلی خود متهم شده است. البته تمام این ادعاها توسط توییتر رد شده‌اند.

منبع: زومیت

به نظر می‌رسد ماسک در مدیریت غول فناوری با مشکلات زیادی مواجه شده است. ثروتمدترین فرد جهان اخیراً از شرکتی حقوقی که او را مجبور به خرید توییتر کرده بود، شکایت کرد.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی