کد خبر: ۳۶۵۴۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

طرفداران سامسونگ تراشه اسنپدراگون را ترجیح می‌دهند یا اگزینوس؟

بحث درباره تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس به اندازه کافی طولانی شده است. سامسونگ تلاش کرد تا برای طولانی‌ترین زمان ممکن از تراشه‌های سفارشی اگزینوس خود استفاده کند؛ اما عملکرد ضعیف این نیمه‌هادی‌ها در مقایسه با نمونه‌های اسنپدراگون بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به گزارش«نبض فناوری» بحث درباره تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس به اندازه کافی طولانی شده است. سامسونگ تلاش کرد تا برای طولانی‌ترین زمان ممکن از تراشه‌های سفارشی اگزینوس خود استفاده کند؛ اما عملکرد ضعیف این نیمه‌هادی‌ها در مقایسه با نمونه‌های اسنپدراگون بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در گذشته گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در اکثر بازارها با تراشه‌های اگزینوس عرضه می‌شدند؛ در حالی‌که تعداد محدودی از مشتریان خوش‌شانس بوده و به مدل‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون دسترسی داشتند.

گوشی‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون نه‌ تنها به لحاظ عملکردی اندکی بهتر ظاهر می‌شوند؛ بلکه این دستگاه‌ها از راندمان حرارتی بهتری برخوردار بوده و میزان شارژدهی باتری آنها نیز در مقایسه با مدل‌های مجهز به پردازنده اگزینوس به میزان قابل‌توجهی بهتر است. این موضوع بدان معناست که خریداران گلکسی S22 اولترا در منطقه جنوب شرقی آسیا و ایالات‌متحده اگرچه گوشی‌هایی با نام تجاری مشابه را دریافت کردند؛ اما تجربه استفاده آنها از دستگاه‌های مورد اشاره کاملا متفاوت بود.

این موضوع بدان معنا بود که مشتریان خریداری‌کننده دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس نهایتا با تجربه کاربری محدودتری سروکار داشتند. این افراد با وجود پرداخت مبلغی مشابه و حتی در برخی موارد بیش‌تر، دستگاهی را دریافت می‌کردند که کارآیی آن با مدل‌های مشابه عرضه شده در بازار ایالات‌متحده اختلافی آشکار داشت.

خوشبختانه این رویه با عرضه گوشی‌های تاشو سامسونگ به بازار متوقف شد. این دستگاه‌ها به‌صورت انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کردند. رویکرد به‌کارگیری تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ مشهودتر بوده و طرفداران از مدت‌ها قبل برای دست کشیدن سامسونگ از به‌کارگیری تراشه‌های رده بالا اگزینوس، این برند کره‌ای را تحت فشار قرار داده‌اند.

سامسونگ با عرضه سری گلکسی S23 در سال جاری میلادی، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت. این سری به‌صورت انحصاری از نسخه سفارشی و اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره‌برداری کرد. طرفداران از این اقدام سامسونگ استقبال نموده و با اشتیاق بیش‌تری برای خریداری پرچمداران جدید هزینه کردند.

بدین‌ترتیب اعضای خانواده گلکسی S23 به یکی از موفق‌ترین گوشی‌های سری گلکسی S طی سالیان اخیر تبدیل شدند. بهره‌مندی از تجربه کاربری ثابت برای کلیه مشتریان سامسونگ در سراسر جهان مایه خوشحالی بود. افرادی که در انتظار وقوع این تغییر، روند ارتقاء گوشی خود را متوقف کرده بودند؛ اقدام به خریداری پرچمداران جدید سامسونگ کردند.

با این‌حال سامسونگ در روش کلاسیک خود یک قدم به جلو و دو گام به سمت عقب حرکت می‌کند. بر اساس برخی شایعات اخیرا منتشر شده سامسونگ با عرضه سری گلکسی S24 در سال آینده احتمالا قصد دارد تا بار دیگر استفاده از تراشه‌های بومی اگزینوس را از سر بگیرد. بر اساس گزارش‌ها این شرکت روی توسعه تراشه اگزینوس 2400 کار می‌کند و این نیمه‌هادی احتمالا با معرفی پرچمداران سال آینده سامسونگ رونمایی خواهد شد.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، دستگاه‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2400 در مناطق منتخب سراسر جهان به فروش خواهند رفت. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا گستره مناطق عرضه با مدل‌های پیشین مجهز به تراشه اگزینوس برابری خواهد کرد یا خیر.

این تصمیم احتمالا به مذاق بسیاری از طرفداران سامسونگ خوش نخواهد آمد. این افراد در وهله نخست نمی‌توانند درک کنند که چرا سامسونگ مایل است تا بار دیگر مشتریان خود را با مشکل مواجه نماید؛ در حالی‌که این مشکلات با به‌کارگیری تراشه اسنپدراگون در سری گلکسی S23 به میزان چشمگیری اصلاح شده‌اند. این اقدام احتمالا یک تصمیم کاملا تجاری بوده و یا با هدف مباهات سامسونگ به دستاوردهای بومی خود اجرایی می‌شود.

واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ چگونه می‌تواند انتظار فروش تراشه‌های پیشرفته خود را داشته باشد؛ در حالی‌که واحد موبایل این شرکت از همان تراشه‌ها استفاده نکند؟ به هرحال طرفداران سامسونگ از به‌کارگیری دوباره تراشه‌های اگزینوس احتمالا چندان خرسند نیستند. اخیرا به منظور برآورد پاسخ‌های اولیه این افراد، جامعه آماری 200 هزار نفری از طرفداران سامسونگ در یک نظرسنجی توییتری شرکت کردند.

در این نظرسنجی از آنها پرسیده شد که کدام‌یک از تراشه‌های اسنپدراگون یا اگزینوس را ترجیح می‌دهند؟ 83 درصد (یا به بیان دقیق‌تر 82.8 درصد) از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، تراشه اسنپدراگون را برگزیده و تنها 7 درصد جامعه آماری به تراشه‌های اگزینوس وفادار بودند. از طرفی 10 درصد افراد معتقد بودند که چنین سوالی حتی نبایستی مطرح شود. نتایج این نظرسنجی با قاطعیت نشان می‌دهند که سامسونگ بایستی بر روی عرضه دستگاه‌هایی با تراشه‌های اسنپدراگون تمرکز نماید.

بعلاوه پاسخ‌های طرفداران در این نظرسنجی، برخی تفکرات عمومی پیرامون تراشه‌های اگزینوس را نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که حتی تراشه‌های مدیاتک نیز در برابر پردازنده‌های ضعیف اگزینوس عملکردی بهتری از خود ارائه می‌دهند. برخی دیگر معتقدند که به‌کارگیری دوباره تراشه‌های اگزینوس در سری گلکسی S موجب خواهد شد تا غول کره‌ای بخش قابل‌توجهی از فروش خود طی سال آینده را از دست بدهد.

بی‌تردید در صورت به‌کارگیری تراشه اگزینوس در سری گلکسی S24، سامسونگ برای این اقدام توضیحی خواهد داشت؛ اما از طرفی بدیهی است که طرفداران چنین دستگاهی را خریداری نخواهند کرد. در این‌حالت کاربران احتمالا به جیب خود نگاه کرده و از ارتقاء گوشی به سری گلکسی S24 امتناع خواهند کرد. این پدیده احتمالا مشتریان را نسبت به خریداری یکی از گوشی‌های تاشو سامسونگ ترغیب خواهد کرد؛ چرا که کلیه دستگاه‌های مورد اشاره مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون هستند.

با فرض تحقق چنین سناریویی، سامسونگ در هر صورت برنده میدان خواهد بود. سامسونگ در طول تاریخ برای دستگاه‌های سری پرچمدار خود تصمیمات بعضا عجیبی را اتخاذ نموده است. در بسیاری از موارد، درک این تصمیمات برای کاربران امری دشوار بوده است. بازگشت دوباره به تراشه‌های اگزینوس یکی از این تصمیمات خواهد بود؛ اقدامی که یکی از تصمیمات تجاری معمول سامسونگ محسوب می‌شود.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی