کد خبر: ۳۶۶۷۳
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

برنامه کسب درآمد از «ایکس» رسما کلید خورد

توییتر که حالا دیگر با نام ایکس شناخته می‌شود اکنون برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی برای سازندگان محتوا را رسما کلید زده است.

به گزارش«نبض فناوری»به نقل از تک‌کرانچ، شرکت ایکس(توییتر سابق) شروع به راه اندازی برنامه اشتراک درآمد تبلیغات برای سازندگان محتوای تأیید شده کرده است.  این شرکت امروز، اعلام کرد برنامه «اشتراک درآمد تبلیغات» اکنون برای سازندگان محتوای واجد شرایط در سراسر جهان در دسترس است. طبق پست‌های ایلان ماسک، مالک ایکس، این برنامه قصد دارد در دور اول پرداخت‌ها، 5 میلیون دلار هزینه کند.

کاربران ایکس برای واجد شرایط بودن، باید در بلو (توییتر بلو سابق) یا سازمان‌های تأیید شده مشترک شده و حداقل 15 میلیون بازخورد در پست‌های خود طی 3 ماه گذشته داشته باشند. علاوه بر این، شرط داشتن حداقل 500 فالوور نیز وجود دارد.

ایکس از تبلیغات ارائه شده در پاسخ به پست‌های سازندگان کسب درآمد می‌کند. این کار سازندگان را تشویق می‌کند تا محتواهایی را پست کنند که توجهات بیشتری را به خود جلب کند. برخی محتواها مانند، محتوای جنسی، خشونت، رفتارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و طرحهای تشویق به پولدار شدن مجاز نیستند. سازندگان همچنین نمی‌توانند از محتوای دارای حق نسخه‌برداری که مالک آن نیستند، کسب درآمد کنند.

این برنامه اکنون در سطح جهانی برای افراد واجد شرایط در دسترس است.

در پست حساب رسمی ایکس آمده است: «ما می‌خواهیم ایکس بهترین مکان در اینترنت برای کسب درآمد باشد و این اولین قدم ما برای پاداش دادن به شما جهت تلاش‌هایتان است».

لیندا یاکارینو مدیرعامل ایکس ادعا می کند که علاوه بر این راه اندازی جهانی، ایلان ماسک نموداری را نیز در توییتر منتشر کرده که نشان می دهد کاربران ماهانه ایکس در سال 2023 حتی پس از حذف ربات ها به بالاترین حد خود رسیده اند. این نمودار نشان می دهد که توییتر(اکنون ایکس) در یک نقطه به 541.5 میلیون کاربر ماهانه رسیده است.

پست ماسک در مورد ارقام کاربران در حالی منتشر می شود که این شرکت تغییرات سازمانی را پشت سر می گذارد و به دنبال افزایش درآمد تبلیغاتی کاهش یافته در ماه های اخیر است.

بر اساس بیانیه ای توییتر پیش از خریده شدن توسط ماسک در ماه می 2022(اردیبهشت- خرداد 1401) تعداد 229 میلیون کاربر فعال داشت. ماسک در ماه نوامبر (آبان-آذر) اعلام کرد که 259.4 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

ماسک از زمان تصدی این مسئولیت، به سرعت  تغییرات گسترده ای را ایجاد کرد. این شرکت تیک آبی تایید شده را به عنوان سرویسی پولی ارائه کرد و اکنون رسما شروع به اشتراک گذاری قسمتی از فروش تبلیغات با تولیدکنندگان محتوای منتخب در این پلتفرم کرده است.

ماسک در ماه می (اردیبهشت-خرداد)، لیندا یاکارینو مدیر تبلیغات ان‌بی‌سی‌یونیورسال را به عنوان مدیر عامل توییتر معرفی کرد و نشان داد که فروش تبلیغات برای او در اولویت است، حتی زمانی که پلتفرم برای افزایش درآمد از طریق اشتراک فعالیت می‌کند.

ماسک در اوایل این ماه بدون ارائه جزئیات گفت که جریان نقدی ایکس به دلیل کاهش تقریبا 50 درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، منفی بوده است.  توییتر اکنوننام تجاری خود را به ایکس تغییر داده است و برنامه اندروید این شرکت، با نام و لوگوی جدید در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده است.  بسیاری از تبلیغ کنندگان بعد از روی کارآمدن ایلان ماسک این پلتفرم را ترک کرده‌اند و این شرکت در تلاش است تا به هر نحوی به جبران مشکلات اقتصادی خود بپردازد. راه اندازی سرویس های پولی و تبدیل توییتر به یک برنامه همه کاره مانند وی چت چینی از قبیل کارهای ماسک هستند. با اینحال برخی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی