کد خبر: ۳۶۸۲۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

طراحی و تولید پوشش پایه معدنی مقاوم در برابر آتش کربولاین

یک شرکت دانش بنیان در حال حاضر توانایی تولید پوشش پایه معدنی مقاوم در برابر آتش کربولاین تا حجم ۲۰ تن در روز را دارد و قادر است در آینده نزدیک ظرفیت تولید خود را به ۴۰ تن در روز برساند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های اخیر با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی برحمایت از شرکت‌های دانش بنیان این شرکت‌ها در تمام حوزه‌های کلید وارد شده و گام‌های مثبتی را در جهت اعتلای کشور برداشته اند که یکی از این شرکت‎‌ها، شرکت دانش‌بنیان «آرمان جاوید ماهان» است که توانسته پوشش پایه معدنی مقاوم در برابر آتش کربولاین را طراحی و به تولید برساند. با توجه به اینکه فولاد به‌کار رفته در سازه‌های ساختمانی و صنعتی پس از مواجهه با آتش، مقاومت خود را از دست می‌دهد، سازه‌ها نیازمند مقاوم‌سازی است تا در صورت بروز آتش‌سوزی، از ریزش اسکلت سازه جلوگیری شود.
محصول مقاوم در برابر آتش (Carboline) توانایی ایجاد مقاومت در برابر آتش تا سه ساعت را برای انواع سازه‌ها فراهم می‌آورد. این محصول به روش مهندسی معکوس روی یکی از با کیفیت‌ترین محصولات مقاوم‌سازی در دنیا که تولید کشور آمریکا بوده است، فرمول‌یابی شده و پس از طی آزمایش‌ها، به تایید مرکز تحقیقات مسکن زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان آتش نشانی استان‌ها رسیده است.
این محصول از لحاظ کیفی، نخستین محصول با قابلیت اجرای دکوراتیو و در معرض بوده که با توجه به امکان حذف روسازی سنگ و سرامیک، منجر به کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در کشور می‌شود.
همچنین فرمولاسیون خاص این محصول آن را به باکیفیت‌ترین محصول کشور از نظر چسبندگی و عدم ایجاد هرگونه ترک و جداشدگی بر روی آن تبدیل کرده است.
این شرکت دانش بنیان در حال حاضر توانایی تولید تا حجم ۲۰ تن در روز را دارد و قادر است در آینده نزدیک ظرفیت تولید خود را به ۴۰ تن در روز برساند.

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی