کد خبر: ۳۷۰۰۳
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

۶۰۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان موفق به دریافت پروانه بهر‌ه‌برداری صنعتی شد

طبق گفته سید محمدمهدی هادوی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی در حوزه صنعت هم چیزی حدود ۶۰۰۰ هزار شرکت دارای پروانه بهره برداری صنعتی دارند و ۲۵۰ هزار نفر در این صنعت کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» مسلما برهمگان واضح و مبرهن است که امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت مسئولان توانسته‌اند گام‌های مثبتی را در بخش‌های کلیدی و استراتژیک بردارند. به عنوان نمونه در حوزه دارو و ساخت تجهیزات نفت و گاز.
طبق گفته سید محمدمهدی هادوی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی هم اکنون هزار و ۸۴۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین هدف ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی، دانش‌بنیان کردن تولیدکننده‌های بزرگ است بدین معنا که با دانشی کردن و استفاده از فناوری‌های روز، ارزش افزوده بالایی را ایجاد کنیم.
همچنین در حوزه صنعت هم چیزی حدود ۶۰۰۰ هزار شرکت دارای پروانه بهره برداری صنعتی دارند و ۲۵۰ هزار نفر در این صنعت کار می‌کنند.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی، میزان تولیدات صنعتی در سال را ۳ میلیارد دلاردانست و افزود: واردات از ۵ تا ۸ میلیارد دلار به صورت رسمی داریم و می‌کوشیم تا بازار داخلی را تبدیل به ساخت داخلی کنیم و ۸ میلیارد دلار را برای وارد کردن فناوری‌های جدید هزینه کنیم.
اهداف ما در این ستاد، نخست توسعه بازار داخل و دوم توسعه بازار صادراتی است که البته بحث‌های دیپلماسی و مسائل تحریم هم در این زمینه اثرگذار هستند و نمی‌توان از نقش و تاثیر آن‌ها بر این روند‌ها چشم پوشید. نکته دیگر در خصوص صادرات بحث رقابت پذیری است و در این مسیر چهار ماموریت را دنبال می‌کنیم نخست کاهش قیمتها، دوم افزایش تعهدات پس از فروش، سوم روزآمد کردن محصولات و تجهیز کردن آن‌ها به فناوری روز و چهارم ارتقا مقبولیت و مطلوبیت است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی