کد خبر: ۳۷۰۰۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۵

پتنت اپل برای فیس آیدی مک‌بوک تأیید شد

اپل حق اختراع دومی را برای روشی جهت پیاده‌سازی فیس آیدی در مک‌بوک به‌دست آورده، اما نباید منتظر آن در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش «نبض فناوری» اپل حق اختراع (پتنت) دومی را برای روشی جهت پیاده‌سازی فیس آیدی در مک‌بوک دریافت کرد که البته به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. شرکت اپل بیش از شش سال پیش،‌ قبل از اینکه فیس‌ آیدی برای آیفون در نظر گرفته شود،‌ یک حق اختراع اولیه در این مورد به دست آورد و حالا به حق اختراع دوم رسیده است. 

این ویژگی یکی از درخواست‌های متداول صاحبان مک‌بوک بوده است و بسیاری از آن‌ها از اینکه اپل آن را در مدل‌های جدید خود به ثبت نرسانده بود، ابراز تعجب و البته ناامیدی کردند. 

دلیلی برای اضافه‌کردن وجود ندارد

در سال ۲۰۲۱ زمانی که «جوانا استرن» از اپل پرسید که چرا فیس آیدی در نسخه‌های M1 Pro و Pro Max مک‌بوک‌های پرو گنجانده نشده است، این شرکت پاسخ داد که تاچ آیدی راه‌حل بهتری به نظر می‌رسد. ظاهراً این پاسخ چندان صادقانه نبود و دلیل واقعی مشکلاتی فنی بود.

یکی از مشکلات فنی استفاده از فیس آیدی در مک‌بوک این است که لزوماً سیگنال واضحی برای راه‌اندازی آن وجود ندارد. این کار برای آیفون ساده است، چون می‌تواند تشخیص دهد که شما گوشی خود را برمی‌دارید و می‌تواند در همان لحظه فیس آیدی را فعال کند.

در حالتی‌که مک‌بوک شما بسته باشد و آن را باز کنید، فیس‌ آیدی می‌تواندفعال شود. اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم مک‌بوک خود را روی میز باز می‌گذارند، یا آن را روی حالت خواب قرار می‌دهند یا اجازه می‌دهند به‌طور خودکار به حالت خواب برود. در این حالت مک از کجا متوجه می‌شود که شما برگشتید و جلوی آن نشسته‌اید؟‌ اگر هم می‌‌خواهید با فشار یک کلید، آن را از حالت خواب خارج کنید، چرا این کار را با کلید تاچ آیدی انجام ندهید؟

اپل این مورد را در ثبت اختراع اول خود با افزودن «اسکن چهره» به Power Nap حل کرد. یعنی وقتی که مک‌ در حالت خواب هنوز می‌تواند فعالیت‌های پس‌زمینه خاصی را بدون استفاده از انرژی زیادی انجام دهد. 

بااین‌حال یک مشکل اساسی‌تر وجود دارد: ضخامت لازم برای فناوری فیس آیدی. بخش بالایی مک‌بوک بسیار باریک است و هیچ جایی برای جاسازی این فناوری در آن وجود ندارد. 

با توجه به گزارش‌ اخیر، مطمئناً اپل به راهی برای رسیدن به این فناوری دست پیدا خواهد کرد، اما به احتمال زیاد این اتفاق به این زودی نخواهد افتاد. 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
وبگردی