کد خبر: ۳۷۲۵۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

سونی اکسپریا 5 مارک 5 با اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین اصلی دوگانه معرفی شد

این پرچمدار سونی اگرچه حالا دوربین اصلی دوگانه دارد، اما سنسور اصلی‌‌اش نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش«نبض فناوری»سونی در نمایشگاه IFA 2023 از جدیدترین پرچمدار کامپکت خود به نام اکسپریا 5 مارک 5 (Xperia 5 V) به‌طور رسمی رونمایی کرد. این گوشی هوشمند برخلاف نسل قبلی‌‌اش به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده و در آن خبری از دوربین تله‌فوتو نیست، بااین‌حال سنسور اصلی‌اش بسیار بزرگ‌تر شده است. 

مشخصات فنی و قیمت سونی اکسپریا 5 مارک 5

پرچمدار کامپکت سونی به نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده است که در بالا و پایین آن اسپیکر استریو به چشم می‌خورد. قدرت این دستگاه را مانند سایر پرچمدارهای اندرویدی 2023، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 تأمین می‌کند.

سونی گوشی اکسپریا 5 مارک 4 را تنها در یک نسخه روانه بازار می‌کند و این نسخه از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، بااین‌حال می‌توانید در آن از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت هم استفاده کنید. این دستگاه برخلاف اکثر پرچمدارهای بازار، همچنان به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز شده است.

مشخصات فنی و قیمت سونی اکسپریا 5 مارک 5

سونی امسال تصمیم گرفته به‌جای دوربین اصلی سه‌گانه، تنها از دو دوربین استفاده کند که البته این‌بار به سراغ سنسور اصلی باکیفیت‌تری رفته است. درحقیقت پرچمدار کامپکت سونی از دوربین اصلی 52 مگاپیگسلی 1/1.35 اینچی مورد استفاده در اکسپریا 1 مارک 5 بهره می‌برد. این دوربین به‌طور پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی 24 میلی‌متری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به لطف افزایش اندازه سنسور، پرچمدار جدید سونی در شرایط نوری ضعیف تصاویر باکیفیت‌تری می‌گیرد و همچنین امکان زوم 2 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دوربین دوم این دستگاه هم 12 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی اولترا واید با فاصله کانونی 16 میلی‌متر است. در جلوی اکسپریا 5 V هم دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی قرار دارد.

انرژی این پرچمدار توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که قادر به پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی است، البته باید شارژر آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید. درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که اکسپریا 5 مارک 5 با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 13، 999 یورو یا 1084 دلار قیمت دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی