کد خبر: ۳۷۳۲۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

بررسی فرصت‌ها و موانع توسعه یونیکورن‌ها در ایران

در یک نشست تخصصی، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارت اپی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در این نشست که با هدف تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی و هموارتر شدن مسیر تبدیل آن‌ها به یونیکورن با رویکرد افزایش همکاری‌ با کشورهای پیشرو منطقه برگزار شد، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارتاپی ارائه شد.

در این نشست، ضمن تأکید بر نقش کلیدی سه عامل «نیروی انسانی»، «سرمایه گذاری» و «حکمرانی» (رگولاتوری) در توسعه یونیکورن ها به اهمیت «دستیابی به بازارهای بین المللی» در تسهیل و تسریع مسیر رشد استارتاپ ها اشاره شد.

عدم امکان جذب سرمایه‌ کلان در مراحل پایانی رشد استارتاپ‌ها و عدم دسترسی به بازارهای بین‌المللی نیز به عنوان برخی چالش‌های اصلی در مسیر تبدیل شدن استارتاپ‌ها به یونیکورن عنوان شد.

در همین راستا معاونت سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حال تدوین گزارش سیاستی جامعی است که نتایج آن به زودی در اختیار مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران این حوزه قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی