کد خبر: ۳۷۳۵۳
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

تحولات چین باعث افت ۲۰ میلیون واحدی فروش آیفون می‌شود

ممنوعیت آیفون برای کارمندان دولت چین و افزایش رقابت از سوی هواوی، احتمالاً باعث افت ۲۰ میلیون واحدی فروش گوشی‌های اپل خواهد شد.

به گزارش«نبض فناوری»در آستانه‌ی رونمایی آیفون ۱۵، تحلیلگران مشغول پیش‌بینی قیمت آیفون های نسل جدید و مشخصات فنی آن‌ها هستند، اما هم‌زمان خبرهای غیرمنتظره‌ای از منابع محلی چین به‌ گوش می‌رسد. ظاهراً دولت چین استفاده از آیفون را در شماری از نهادهای مهم ممنوع کرده است و قصد دارد این ممنوعیت را گسترش دهد.

تحلیلگران شرکت بنک آو امریکا می‌گویند اگر واقعا استفاده از آیفون برای کارمندان دولت چین ممنوع شده باشد، احتمالاً فروش گوشی‌های اپل به‌میزان ۵ تا ۱۰ میلیون دستگاه افت می‌کند. درصورتی که چین استفاده از آیفون را در دفاتر کاری نیز ممنوع کند، شاهد افت شدیدتر فروش خواهیم بود.

میزان افت فروش آیفون به این بستگی دارد که دولت چین ممنوعیت را تا چه حد گسترش دهد. تحلیلگران می‌گویند افت ۱۰ میلیون واحدی فروش آیفون خواب را از چشم تیم کوک نمی‌گیرد؛ اما او اصلاً تمایل ندارد رابطه‌ی اپل و دولت چین شکرآب شود.

 

هم‌زمان تحلیلگران بنک آو امریکا می‌گویند افزایش رقابت از سوی هواوی، ممکن است فروش آیفون را ۱۰ میلیون واحد دیگر کاهش دهد. میت ۶۰ پرو که با تماس ماهواره‌ای و تراشه‌ی 5G روانه‌ی بازار شده، در هفته‌ی اخیر بسیار موردتوجه بوده است. قیمت گوشی موردبحث هواوی کمتر از آیفون‌های پرچم‌دار است.

اپل می‌تواند با افت ۲۰ میلیون واحدی فروش آیفون کنار بیاید، اما نباید فراموش کنیم که این شرکت وابستگی شدیدی به کارخانه‌های چینی دارد. امروزه اکثر محصولات اپل در خاک چین تولید می‌شوند.

منبع: زومیت

برچسب ها: چین آیفون هواوی
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی