کد خبر: ۳۷۳۵۷
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت به اولین مشتری مراکز حذف کربن دولت بایدن تبدیل شد

مایکروسافت به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌های جهان، با دولت بایدن در زمینه ساخت مراکز بزرگی برای نیروگاه‌های DAC در ایالات متحده همکاری می‌کند.

به گزارش«نبض فناوری» مایکروسافت با سرمایه‌گذاری روی یک استارتاپ در زمینه کاهش دی‌اکسیدن‌کربن سیاره از هوا کمک می‌کند. غول فناوری با استارتاپ Heirloom مستقر در کالیفرنیا قراردادی را به ثبت رسانده است که می‌گوید تا حدود 315 هزار تن CO2 در حدود یک دهه آینده جذب خواهد کرد.

این همکاری با برنامه‌های مایکروسافت برای به‌حداقل رساندن انتشار کربن خود تا سال 2030 مطابقت دارد. همچنین غول فناوری قراردادهای دیگری را با استارتاپ‌هایی منعقد کرده است که در آن‌ها برای ساخت تأسیسات صنعتی که دی‌اکسید‌کربن را از هوا فیلتر می‌کنند (با نام کارخانه‌های جذب مستقیم هوا یا DAC) اقدام می‌شود. اکنون غول ردموندی به یکی از اولین شرکت‌هایی تبدیل شده است که با همکاری دولت بایدن در زمینه ساخت مراکز بزرگی برای نیروگاه‌های DAC در ایالات متحده تلاش می‌کند.

برنامه‌های مایکروسافت برای کاهش انتشار کربن

Heirloom قصد دارد با ساخت دو کارخانه جدید در ایالات متحده CO2 را برای مایکروسافت جذب کند. یکی از این کارخانه‌ها که 600 میلیون دلار بودجه از سوی وزارت انرژی (DOE) دریافت کرده است، در ایالت لوئیزیانا ساخته خواهد شد.

این فناوری نوظهور همچنان هزینه زیادی را به‌همراه دارد، اما با وجود این همکاری قرار است نیروگاه‌ها در هاب‌ها خوشه‌بندی شوند که این امر هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، زیرا آن‌ها می‌توانند زیرساخت‌هایی مانند خطوط لوله مربوط به انتقال گازهای گلخانه‌ای و چاه‌های زیرزمینی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در همین رابطه، ایالات متحده در سال 2021 قانون زیرساخت دو حزبی را تصویب کرده بود که شامل بودجه 3.5 میلیارد دلاری برای توسعه حداقل چهار مرکز DAC می‌شود.

با این وجود، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که مایکروسافت برای ثبت این قراردادها چه مقدار هزینه کرده است و قصد دارد چه مقدار دی‌اکسید‌کربن جذب کند. Heirloom نیز از این قرارداد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین معاملاتی که تاکنون در زمینه کاهش کربن انجام شده یاد کرده است که به آن کمک می‌کند تا سرمایه بیشتری برای ساخت کارخانه‌های DAC خود جمع‌آوری کند. این استارتاپ سال گذشته نیز 53 میلیون دلار از سرمایه‌گذارهای دیگر، مانند شرکت سرمایه‌گذاری انرژی «بیل گیتس» و صندوق نوآوری آب و هوای مایکروسافت دریافت کرده بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی