کد خبر: ۳۷۴۴۷
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

سری آیفون 15 اپل از دومین نسل فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند

شب گذشته شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد Wonderlust از سری جدید گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند جدید خود شامل اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 رونمایی کرد.

به گزارش«نبض فناوری»شب گذشته شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد Wonderlust از سری جدید گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند جدید خود شامل اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 رونمایی کرد. اما به‌طور خلاصه، غول آمریکایی اعلام کرد که گوشی‌های جدید سری آیفون 15 علاوه بر پشتیبانی از فناوری اختصاصی MagSafe اپل از نسل جدید استاندارد شارژ بی‌سیم Qi موسوم به Qi2 نیز پشتیبانی می‌کنند.

این موضوع بدان معناست که کاربران آیفون 15 برای شارژ باتری گوشی خود بدون کاهش سرعت می‌توانند از شارژر بی‌سیم MagSafe یا هر شارژر غیر MagSafe استفاده کنند. به‌عنوان مثال اکنون کاربران با استفاده از شارژر بی‌سیم انکر می‌توانند گوشی آیفون خود را شارژ کنند؛ اما سرعت شارژ باتری به 7.5 وات محدود خواهد بود. از سوی دیگر شارژر MagSafe می‌تواند باتری آیفون را 2 برابر سریع‌تر (یعنی با حداکثر توان 15 واتی) شارژ نماید.

با این‌حال از آنجا که شارژرهای بی‌سیم جدید Qi2 از شارژ با حداکثر سرعت 15 وات پشتیبانی می‌کنند؛ لذا آیفون‌ها با سرعتی مشابه فناوری MagSafe اپل شارژ می‌شوند. از آنجا که فناوری Qi2 در واقع بر پایه تکنولوژی MagSafe اپل طراحی شده است؛ لذا به منظور اتصال گوشی به شارژر از آهنربا استفاده می‌کند. بنابراین کاربرانی که به استفاده از MagSafe عادت کرده‌اند؛ کماکان از این تجربه لذتبخش بهره‌مند خواهند شد.

از آنجا که شرکت‌های تولیدکننده برای استفاده از فناوری اپل نیازی به پرداخت هزینه‌های دریافت مجوز نخواهند داشت؛ لذا لوازم جانبی ارائه‌دهنده تجربه MagSafe حداقل به لحاظ تئوری با قیمت‌گذاری ارزان‌تری در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

بعلاوه کارشناسان امیدوارند که استاندارد جدید Qi در آینده از شارژ با سرعت بالاتر پشتیبانی نماید. با عرضه این شارژرها به بازار، کاربران آیفون در صورت پشتیبانی گوشی آنها از استاندارد جدید Qi2 می‌توانند از شارژرهای مذکور استفاده کنند.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی