کد خبر: ۳۷۴۵۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

اپل کاربران سری آیفون 15 را به خریداری کابل USB-C مخصوص خود وادار می‌کند

قوانین جدید اتحادیه اروپا بالاخره شرکت اپل را وادار کرد تا استفاده از پورت اختصاصی لایتنینگ در آیفون‌های خود را متوقف نموده و در عوض به سراغ رابط شارژ USB-C برود. اما در این حوزه یک نکته مهم وجود دارد. اپل تصمیم گرفته تا در مدل‌های پرو و غیر پرو آیفون 15 از استانداردهای USB متفاوتی استفاده کند.

به گزارش «نبض فناوری»قوانین جدید اتحادیه اروپا بالاخره شرکت اپل را وادار کرد تا استفاده از پورت اختصاصی لایتنینگ در آیفون‌های خود را متوقف نموده و در عوض به سراغ رابط شارژ USB-C برود. اما در این حوزه یک نکته مهم وجود دارد. اپل تصمیم گرفته تا در مدل‌های پرو و غیر پرو آیفون 15 از استانداردهای USB متفاوتی استفاده کند. به بیان دقیق‌تر گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از استاندارد برتر USB 3.0 استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس مجهز به اتصال USB 2.0 هستند.

به‌کارگیری پورت USB-C با استاندارد USB 3.0 در سری آیفون 15 پرو موجب شده تا سرعت انتقال داده در این گوشی‌ها به حداکثر 10 گیگابیت برثانیه برسد. این موضوع بدان معناست که انتقال فایل‌ها از آیفون 15 پرو به کامپیوتر شخصی یا مک در مقایسه با مدل‌های غیر پرو آیفون 15 تقریبا 20 برابر سریع‌تر انجام خواهد شد. از سوی دیگر جدیدترین نیمه‌هادی اپل موسوم به A17 Pro نیز در دستیابی به این سرعت شگفت‌انگیز نقش بسزایی دارد.

با این‌حال بایستی توجه داشت که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به‌همراه کابل مورد نیاز برای دستیابی به چنین سرعتی عرضه نمی‌شوند! در واقع کاربران در صورت تمایل به استفاده از این ویژگی جدید بایستی کابل USB-C مخصوص اپل را خریداری نمایند. به‌نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا کنترل حداقلی خود بر کسب‌وکار لوازم جانبی را کماکان حفظ نماید؛ حتی اگر این شرکت استاندارد جهانی USB را به آیفون‌های خود اضافه کند. برند آمریکایی با اعلام ویژگی جدید و برتر خود، کاربران را به پرداخت هزینه اضافی برای صرفه‌جویی در زمان متقاعد می‌کند.

قیمت‌گذاری این کابل مخصوص هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به اینکه کابل 1 متری Apple Thunderbolt 4 با اتصال USB-C و برچسب قیمتی 69 دلاری در فروشگاه آنلاین اپل عرضه می‌شود؛ لذا می‌توان انتظار داشت که کابل USB-C جدید نیز چندان ارزان‌تر از این رقم نباشد. کابل USB-C به USB-C با اتصال تاندربولت 4 از قابلیت انتقال داده با استاندارد USB 3.2 و سرعت 10 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. بنابراین اپل احتمالا در رویداد شب گذشته خود به همین کابل اشاره نموده است.

اپل اعلام کرده که یکی دیگر از مزایای به‌کارگیری درگاه USB-C با استاندارد USB 3.0 در سری آیفون 15 پرو به صنعت فیلم‌سازی مربوط می‌شود. در واقع غول کوپرتینویی آیفون‌های پرو خود را به‌عنوان دستگاه‌های واقعی فیلم‌برداری سینمایی روانه بازار می‌کند.

اپل ادعا کرده که سرعت انتقال داده در سری آیفون 15 پرو نسبت به مدل‌های غیر پرو حداکثر 20 برابر بیش‌تر است.

امسال اپل با به‌کارگیری استاندارد USB 3.0 سرعت انتقال عکس‌ها و ویدیوهای حجیم ProRaw را به میزان بسیار چشمگیری افزایش داده است. به گفته شرکت، انتقال چنین فایل‌هایی به مک یا دستگاه مک‌بوک، تجربه Pro Studio را خلق خواهد کرد؛ پدیده‌ای که در مدل‌های پیشین آیفون قابل رویت نبود. بدین‌ترتیب انتقال ویدیوهای اسلوموشن، فایل‌های حجیم ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و عکس‌های RAW تا حد زیادی تسهیل خواهد شد.

گوشی‌های جدید آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نخستین گوشی‌های هوشمندی هستند که از سیستم رمزگذاری رنگ آکادمی (ACES) پشتیبانی می‌کنند. این سیستم یک استاندارد جهانی برای رمزنگاری رنگ‌ها در صنعت فیلم‌سازی محسوب می‌شود. بنابراین وجود این سیستم در کنار استاندارد جدید USB 3.0 و پورت USB-C نهایتا موجب می‌شوند تا برخی ویدیوهای ضبط شده توسط سری آیفون 15 پرو به‌‌عنوان نامزد دریافت جایزه اسکار معرفی شوند. بدین‌ترتیب می‌توان به پیشرفت فوق‌العاده دوربین گوشی‌های هوشمند در عصر حاضر پی برد.

منبع: دیجیاتو

 

برچسب ها: اپل آیفون کاربران
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی