کد خبر: ۳۷۵۳۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

سامسونگ می‌خواهد سنسورهای 200 مگاپیکسلی را به دوربین‌های تله‌فوتو بیاورد

سامسونگ می‌گوید سنسورهای 200 مگاپیکسلی این شرکت مزایای زیادی برای دوربین‌های تله‌فوتو به‌همراه خواهند داشت.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ دو سال پیش از اولین دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی رونمایی کرد و حالا نسخه‌های جدیدتر این سنسور را در گوشی‌هایی مثل گلکسی S23 اولترا می‌بینیم. این محصولات تاکنون تنها به‌عنوان دوربین اصلی استفاده شده‌اند، اما سامسونگ می‌خواهد شرایط را تغییر دهد و آن‌ها را به ترند دنیای دوربین‌های تله‌فوتو تبدیل کند.

سامسونگ در خبری در وب‌سایت خود اعلام کرده است که سنسورهای 200 مگاپیکسلی‌اش، ازجمله ایزوسل HP2 و ایزوسل HP3، می‌توانند به‌عنوان دوربین تله‌فوتو هم استفاده شوند.

سامسونگ آینده دوربین‌های تله‌فوتو را در سنسورهای 200 مگاپیکسلی می‌بیند

این شرکت باور دارد که این سنسورها می‌توانند به دو روش در دوربین‌های تله‌فوتو به‌کار بروند: با بُرشِ درون-سنسوری و یا با کمک لنز زوم اپتیکال اختصاصی. بنابراین حتی گوشی‌های بسیار نازک یا ارزان‌قیمت نظیر آنر 90 هم می‌توانند از یک سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کنند و از همان سنسور برای انجام مکانیزم برش درون-سنسوری کمک بگیرند. با این مکانیزم می‌توان از طریق دوربین اصلی تا 4 برابر به زوم اپتیکال دست یافت.

سامسونگ می‌خواهد سنسورهای 200 مگاپیکسلی را به دوربین‌های تله‌فوتو بیاورد

دوربین‌های ایزوسل 200 مگاپیکسلی همچنین می‌توانند برای تصویربرداری پرتره با زوم 2 یا 3 برابری استفاده شوند و بوکه طبیعی و جزئیات خوبی ارائه کنند. استفاده از این سنسورها برای ثبت تصاویر پرتره بهتر از دوربین‌های عریض است، چون کمتر دچار اعوجاج می‌شوند.

سامسونگ می‌خواهد سنسورهای 200 مگاپیکسلی را به دوربین‌های تله‌فوتو بیاورد

به‌علاوه، گوشی‌های بالارده می‌توانند از یک دوربین ایزوسل 200 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال استفاده کنند و به جزئیات و دامنه زوم کم‌نظیری دست یابند. ایزوسل HP2 و HP3 به‌ترتیب سنسور 1/1.3 و 1/1.4 اینچی دارند. در مقایسه، اکثر گوشی‌های بالارده از دوربین‌های تله‌فوتوی 1/2.67 یا 1/3 اینچی با لنز زوم 5 یا 10 برابری استفاده می‌کنند.

دوربین ایزوسل 200 مگاپیکسلی با لنز زوم اپتیکال 5 برابری می‌تواند کیفیت تصویر بالاتری ارائه کند. این سنسورها یک مزیت دیگر هم دارند: می‌توانند با نرخ 4K 120fps یا 8K 30fps ویدیو ضبط کنند، درحالی‌که سنسورهای معمولی دوربین‌های تله‌فوتو قادر به ضبط 4K 60fps نیستند.

درمجموع، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ معتقد است سنسورهای 200 مگاپیکسلی آینده بازار دوربین‌های تله‌فوتو هستند؛ اما هنوز هیچ مدرکی پیرامون استفاده از این سنسورها در قالب دوربین تله‌فوتو در گوشی‌های مصرفی آینده در دسترس نیست.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی