کد خبر: ۳۷۵۶۴
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

تراشه تنسور G4 گوگل را احتمالاً سامسونگ تولید می‌کند

یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید گوگل ظاهراً قصد دارد تولید تراشه تنسور G4 را به شرکت سامسونگ واگذار کند.

به گزارش «نبض فناوری»، با وجود اینکه پیش‌تر در خبرهای غیررسمی گفته شده بود که ظاهراً گوگل قصد دارد تولید تراشه تنسور G4‌ را به شرکت TSMC‌ واگذار کند، اما حالا یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید این شرکت ظاهراً قصد دارد تولید تراشه مذکور را به سامسونگ واگذار کند.

این منبع آگاه با نام کاربری Revegnus پیش‌تر اعلام کرده بود که تولید تراشه تنسور G4‌ گوگل به بزرگ‌ترین کارخانه تولید نیمه‌هادی جهان، یعنی TSMC سپرده می‌شود، اما حالا همین منبع ادعای قبلی خود را رد کرده است و می‌گوید گوگل برای تراشه سال آینده خود برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کند.

تراشه تنسور G4 گوگل را احتمالاً سامسونگ تولید می‌کند

تولید تراشه تنسور G4‌ در‌نهایت به کدام شرکت واگذار می‌شود؟

براساس اطلاعات فاش‌شده از سوی این منبع آگاه، تراشه تنسور G4 گوگل با هسته اصلی کورتکس X4 و هسته‌های CPU عملکردی Cortex-A715 و هسته‌های کارآمد Cortex-A520 و پردازنده گرافیکی آرم Immortalis-G715 عرضه می‌شود. هنوز اطلاعات دقیق و کاملی در مورد مشخصات این تراشه و پیکربندی آن در دست نیست اما به‌نظر می‌رسد نسبت به نسخه تنسور G3 پیشرفت کرده باشد.

همچنین به‌صورت دقیق مشخص نیست چرا گوگل تصمیم گرفته است تولید تراشه تنسور G4 را به سامسونگ محول کند. منبعی که این خبر را به اشتراک گذاشته نیز اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده است. اما اگر گوگل تولید این تراشه را به TSMC‌ بسپارد، انتظار می‌رود TSMC از فناوری 3 نانومتری برای تولید تنسور G5 استفاده کند و سری پیکسل 10 در سال 2025 با این تراشه به بازار عرضه شود.

اگر هم گوگل تصمیم بگیرد تولید تراشه تنسور G4‌ را به سامسونگ بسپارد، این بدان معنی است که سامسونگ مشکلات عملکردی قبلی را برطرف کرده است و می‌تواند تراشه‌هایی تولید کند که بیش‌از‌حد گرم نشوند. باید دید درنهایت گوگل کدام مسیر را انتخاب می‌کند و در آینده گوشی‌های پیکسل با تراشه کدام شرکت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی