کد خبر: ۳۷۷۹۴
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت و آمازون زیر ذره بین رگولاتور انگلیس

نهاد تنظیم‌گر انگلیس خواستار تحقیقات در مورد سلطه ابری مایکروسافت و آمازون شده است.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از رویترز، تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس، آفکام، روز پنجشنبه از مقام ضد انحصار این کشور خواست تا درباره تسلط غول‌های فناوری ایالات متحده آمازون و مایکروسافت روی بازار ابری بریتانیا تحقیق کند.

آفکام گفت که مطالعه‌اش ویژگی‌هایی را شناسایی کرده است که استفاده از چندین تامین‌کننده ابر را برای کسب‌وکارهای اتچنگلیس دشوارتر می‌کند.

آفکام گفت مرجع رقابت و بازار(CMA) اکنون تحقیقات مستقلی را برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اثر نامطلوب بر رقابت وجود دارد یا خیر، انجام خواهد داد و اگر چنین باشد، آیا باید اقدامی انجام دهد یا به دیگران توصیه کند که اقدام کنند؟

آفکام که سال گذشته جستجوی سرویس های ابری را آغاز کرد، در آوریل اعلام کرد که به ویژه در مورد عملکرد خدمات وب آمازون  و مایکروسافت به دلیل موقعیت آنها در بازار نگران است و قصد دارد از تنظیم کننده رقابت بخواهد که این امر را بررسی کند.

رویترز روز سه شنبه گزارش داد که انتظار می رود این رگولاتور تحقیقات ضد انحصاری را تحت فشار قرار دهد.

کسب‌وکارهای بریتانیایی به آفکام گفتند که نگران این هستند که تغییر یا ترکیب و تطبیق ارائه‌دهنده ابری بسیار دشوار باشد.

فرگال فراگر، مدیر آفکام مسئول مطالعه بازار گفت: بنابراین، ما بازار را برای بررسی بیشتر به مرجع رقابت و بازار ارجاع می دهیم تا مطمئن شویم مشتریان تجاری همچنان از خدمات ابری بهره مند می شوند.

این مرجع از این حرکت استقبال کرد و گفت که بسیاری از مشاغل اکنون کاملاً به خدمات ابری متکی هستند و رقابت مؤثر در بازار 7.5 میلیارد پوندی (9.11 میلیارد دلاری) ضروری است.

آفکام گفت خدمات وب آمازون و مایکروسافت در سال 2022 دارای 70 تا 80 درصد سهم بازار مشترک از بازار خدمات زیرساخت ابری عمومی بریتانیا بودند.

مرجع رقابت و بازار گفت که تحقیقات خود را تا آوریل 2025 به پایان خواهد رساند.

 منبع: فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی