کد خبر: ۳۷۷۹۶
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

تحقیقات تایوان از همکاری ۴ شرکت با هواوی

دولت تایوان تحقیقاتی را درباره چهار شرکتی آغاز کرده که گفته شده با شرکت‌های مرتبط با هواوی چین، همکاری کرده اند.

به گزارش«نبض فناوری» وانگ می‌هوآ، وزیر اقتصاد تایوان اعلام کرد: این وزارتخانه به دنبال بررسی این موضوع است که آیا فعالیت‌های این شرکت‌ها در چین، با مجوز سرمایه‌گذاری اولیه آنها از سوی دولت این جزیره مطابقت داشته است یا خیر. اگر چنین نباشد، بالاترین جریمه مجاز برای این شرکت‌ها، حداکثر ۲۵ میلیون دلار تایوان (۷۷۵ هزار و ۳۰۰ دلار آمریکا) است.

وانگ درباره قوانینی که این شرکت‌ها ممکن است زیر پا گذاشته باشند، جزئیاتی ارائه نکرد.

وی اوایل هفته جاری گفته بود که این شرکت‌ها، درگیر کارهای ارزان قیمتی مانند مدیریت فاضلاب بودند.

بلومبرگ هفته جاری در گزارشی مدعی شده بود که این شرکت‌ها، با شرکت‌های مرتبط با هواوی، برای ایجاد زیرساخت برای کارخانه های تولید تراشه، همکاری کرده اند.

این چهار شرکت شامل تاپکو ساینتیفیک، شرکت مهندسی ال اند کی، یونایتد اینتگریتد سرویس و کیکا هانتِک کمیکال تکنولوژی تایوان، همگی ارتکاب هرگونه تخلف را رد کرده اند. شرکت هواوی به درخواست اظهارنظر در این باره، پاسخ نداد. چین هنوز در تعطیلات طولانی روز ملی بسر می برد.

وزیر اقتصاد تایوان همچنین اعلام کرد: دولت تایوان با در نظر گرفتن رویه بین المللی، به زودی قوانین سخت گیرانه‌تر را درباره فناوری‌های کلیدی در نظر می‌گیرد.

غول مخابراتی هواوی چین، در چهار سال گذشته، از دستیابی به قطعات و فناوری از شرکت‌های آمریکایی بدون موافقت دولت این کشور، منع شده است. هر چند بسیاری از شرکت‌های فناوری تایوانی، از جمله شرکت تراشه‌سازی TSMC در چین فعالیت دارند، دولت تایوان تولید حساس‌ترین فناوری را در این کشور، ممنوع کرده است و تمام سرمایه‌گذاری‌های فناوری شرکت‌های تایوانی در چین را زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند و در سال های اخیر، فعالیت های نظامی را در اطراف این جزیره، افزایش داده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی