کد خبر: ۳۷۸۵۱
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

تولید کیت‌های تشخیص سرطان سینه به همت یک استارت‌آپ ایرانی

یک استارت‌آپ ایرانی موفق به تجاری سازی «کیت تشخیص مولکی سرطان سینه» در کشور شده است.

به گزارش«نبض فناوری» پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر در حاشیه امضا قراداد پروژه تحقیقاتی ساخت و تولید کیت‌های مولکولی تشخیص سرطان پستان در کارخانه نواوری آمپر با اعلام اینکه سرطان پستان به عنوان دومین سرطان شایع جهان و اولین در ایران در بین زنان هزینه‌های زیادی بر نظام سلامت کشورها تحمیل می‌کند، گفت: نرخ شیوع سرطان پستان در کشور‌های در حال توسعه پایین‌تر از کشورهای توسعه یافته است اما میزان مرگ و میر آن‌ها بالاتر است .

وی افزود: بر طبق  آمارهای ارائه شده در ایران از هر ۱۰۰هزار زن ۲۸.۱ نفر (طبق آمار GLOBOCAN) و ۳۳.۲۱ نفر (طبق آمار Iran International Database ) احتمال ابتلا به سرطان سینه را دارند، که به دلیل نداشتن برنامه غربالگری مناسب و تشخیص به موقع ودرمان هدفمند نسبت به جوامع در حال توسعه، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان بالاتر است.

کرمی گفت : در سالهای اخیر خوشبختانه با روش های درمان هدفمند و روش درمان مولکولی شاهد کاهش چشمگیر در این بیماری هستیم. هرچند با تغییر ساختارجمعیتی به سمت سالمندی در سالهای اینده این روند میتواند روبه رشد هم باشد.

کرمی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در اکثر بیماران مبتلا به سرطان سینه بانوان بعد از جراحی، از شیمی‌درمانی استفاده می‌شود. در حالی که امروزه مطالعات گسترده نشان داده‌اند که تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه، به‌ویژه بیمارانی که در مراحل پایین بیماری هستند از شیمی‌درمانی بعد از جراحی سودی نمی‌برند. این بیماران با یک درمان کم تهاجمی‌تر  و داروهای کم‌خطر‌تر می‌توانند به زندگی ادامه داده و روند درمان را طی کنند، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های مطرح در پیش آگاهی سرطان سینه، جهش های ژنی است. توسعه و رشد تومور‌های سرطانی در برخی از افراد وابسته به تکثیر ژن های مختلف می‌باشد.

مدیرعامل کارخانه نواوری امپر گفت: استارت اپ "برستومد " یکی از استارت اپ‌های زیر مجموعه شتابدهنده آمپر لایف  است که موفق به تجاری سازی "کیت تشخیص مولکی  سرطان پستان " شده است.

کرمی گفت : تا ۸۰ درصد بیمارانی که با سرطان سینه مواجه هستند، نیاز به درمان‌های تهاجمی مانند شیمی درمانی را ندارند. با کمک این کیت مولکولی تشخیصی که برای اولین بار در کشور  تولید میشود میتواند در مسیر درست وهدفمند درمان را مشخص نماید.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما به علت گران بودن، در دسترس نبودن و کمبود کیت‌های مولکولی تشخیصی همچنین کافی نبودن اطلاعات پزشک، اکثر بیماران مبتلا به سرطان سینه تحت پروسه پر ریسک و پر عوارض شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند. پروژه کیت تشخیص مولکولی گام اول همکاری "امپر "و "تک ازما"  در  مسیر کلینیکال تشخیص و کمک به درمان هدفمند سرطان سینه بانوان است و گام های بعدی آنها قدم برداشتن در حوزه کیت های تشخیصی پیشرفته، پلتفرم‌های‌سازمان‌یافته و درمان‌های هدفمند است.

کرمی افزود: هلدینگ رایزکو در راستای مسئولیت اجتماعی خویش سرمایه گذاری در حوزه کمک به درمان سرطان سینه بانوان را برای ترویج زندگی سالم در زنان ازسالهای قبل ودر کنار اقدامات خیریه ای متعدد خود اغاز کرده وکارهای شایسته ای هم انجام دارد  لکن در این پروژه ملی هم نقش حامی اصلی را ایفا می‌نماید .

گفتنی است؛ کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دوهزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی فعالیت می‌کند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی