کد خبر: ۳۷۸۹۳
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

گزارشی جدید از عرضه مک‌بوک‌های M3 در سال 2024 خبر می‌دهد

در این گزارش جدید گفته شده که فروش لپ‌تاپ‌ها در سال آینده 4.7 درصد رشد می‌کند و عرضه مک‌بوک‌های M3 یکی از دلایل آن است.

به گزارش «نبض فناوری» درحالی‌که برخی امیدوار بودند که اولین مک بوک M3 اپل در این ماه میلادی معرفی شود، گزارشی جدید نشان می‌دهد که ظاهراً برای معرفی این دستگاه باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم. طبق این گزارش که توسط زنجیره تأمین محصولات ارائه شده‌ است، اپل قصد دارد فرآیند تولید خود را در سال 2024 به تراشه‌های 3 نانومتری تغییر دهد.

بلومبرگ اولین‌بار در تابستان امسال گفته بود که اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 احتمالاً پاییز امسال و در ماه اکتبر عرضه خواهند شد و این مدل‌های «احتمالی» شامل آی‌مک، مک‌بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو 13 اینچی می‌شود. با توجه به اینکه جدیدترین مدل‌های M2 یعنی مک بوک ایر 15 اینچی و مک استودیو M2 اولترا به‌تازگی معرفی شده بودند، این گزارش با شک و تردید افراد زیادی مواجه شد.

سپس بلومبرگ در گزارش دیگری به احتمال عرضه مک مینی M3 در ماه اکتبر اشاره کرد و در آن زمان هیچ اشاره‌ای به مک‌بوک مجهز به این تراشه نشد. بااین‌حال، «مینگ-چی کو» تحلیلگر معتبر محصولات اپل، مطمئن بود که تا سال 2024 هیچ مک بوک M3 معرفی نخواهد شد.

گزارش جدید درباره مک بوک M3

حالا دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود فروش لپ‌تاپ‌ها در پنج سال آینده را پیش‌بینی کرده است که به گفته آن، فروش جهانی در سال آینده 4.7 درصد رشد خواهد کرد و از معرفی مک بوک‌های M3 به‌عنوان یکی از دلایل آن یاد شده است. همچنین در این گزارش گفته شده اپل برای بهبود عملکرد محصولات خود در سال 2024 از پردازنده‌های ساخته‌شده با فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد، یعنی همان فرآیندی که تراشه M3 اپل براساس آن ساخته می‌شوند.

بلومبرگ در اولین گزارش خود درباره M3 پرو گفته بود که این تراشه دارای 12 هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی با پشتیبانی از حداکثر 36 گیگابایت رم خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که M3 پرو دارای 2 هسته CPU بیشتر و 2 هسته GPU بیشتر در مقایسه با M2 پرو خواهد بود. همچنین رم تراشه جدید نسبت به مدل قبلی (32 گیگابایت) افزایش می‌یابد.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: مک بوک لپ تاپ فروش
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی