کد خبر: ۳۷۹۰۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

ناسا تاریخ جدید پیاده‌روی فضایی را مشخص کرد

در پی لغو شدن پیاده‌روی فضایی روز ۱۲ اکتبر، ناسا تاریخ‌های جدیدی را مشخص کرد.

به گزارش«نبض فناوری»  به نقل از ناسا، تاریخ دو پیاده‌روی فضایی بخش عملیاتی آمریکا بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) پس از نشت مایع خنک‌کننده از رادیاتور پشتیبان در ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره «نائوکا»(Nauka)، در نتیجه بررسی مداوم مدیران و مهندسان ناسا تغییر کرد و زودتر از پنج‌شنبه ۱۹ اکتبر و دوشنبه ۳۰ اکتبر نخواهد بود.

تاریخ اولیه پیاده‌روی‌های فضایی تغییر کرد و به تعویق افتاد تا مهندسان زمان بیشتری را برای تکمیل کردن تجزیه و تحلیل خود در مورد نشت مایع خنک‌کننده انجام دهند.

در طول اولین پیاده‌روی فضایی، «لورال اوهارا»(Loral O’Hara) فضانورد ناسا و «آندریاس موگنسن»(Andreas Mogensen) فضانورد آژانس فضایی اروپا، از قفل هوابند «کوئست»(Quest) ایستگاه خارج می‌شوند تا نمونه‌هایی را برای بررسی جمع‌آوری کنند و بفهمند که آیا ممکن است ریزارگانیسم‌ها در قسمت بیرونی مجموعه مداری وجود داشته باشند. همچنین، آنها یک دوربین با کیفیت بالا را در ایستگاه جایگزین خواهند کرد و سایر کارهای تعمیر و نگهداری را انجام خواهند داد تا برای پیاده‌روی فضایی آینده آماده شوند.

اوهارا به عنوان خدمه اول پیاده‌روی فضایی خدمت خواهد کرد و لباسی با راه‌راه‌های قرمزرنگ به تن خواهد داشت. موگنسن به عنوان خدمه دوم پیاده‌روی فضایی خدمت خواهد کرد و یک لباس بدون نشان خواهد پوشید. «پیاده‌روی فضایی ۸۹»(Spacewalk 89) آمریکا اولین پیاده‌روی فضایی برای هر دو خدمه خواهد بود.

در طول دومین پیاده‌روی فضایی، اوهارا و یاسمین مقبلی یک جعبه الکترونیکی معیوب به نام «گروه فرکانس رادیویی» را بیرون می‌آورند و یکی از ۱۲ مجموعه یاتاقان تراندل را جایگزین می‌کنند. یاتاقان‌ها آرایه‌های خورشیدی ایستگاه را قادر می‌کنند که به درستی بچرخند تا خورشید را هنگام گردش ایستگاه به دور زمین ردیابی کنند. در طول این پیاده‌روی فضایی، مقبلی به عنوان خدمه اول و اوهارا به عنوان خدمه دوم خدمت خواهند کرد.

جزئیات مربوط به زمان‌های پیاده‌روی فضایی و زمان‌های پوشش زنده در حال بررسی هستند و در وب‌سایت ناسا به اشتراک گذاشته خواهند شد.

اقدامات خدمه ایستگاه فضایی بعد از بروز نشتی

عملیات بررسی و نگهداری محموله، همه روز خدمه «اکسپدیشن ۷۰»(Expedition 70) را به خود اختصاص داد؛ زیرا مدیران و مهندسان ایستگاه فضایی بین‌المللی به بررسی داده‌های مربوط به نشت ادامه دادند. دو فضانورد همچنان به آماده شدن برای پیاده‌روی فضایی خود ادامه می‌دهند.

اوهارا و «ساتوشی فوروکاوا»(Satoshi Furukawa) فضانورد «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن»(JAXA) دوباره به انجام دادن وظیفه خود بازگشتند. این دو نفر به جدا کردن محموله از فضاپیمای سیگنوس(Cygnus) ادامه دادند و زباله و اقلام دورریخته‌شده را برای دفع کردن، به فضاپیمای باری تجاری انتقال دادند. سیگنوس چندین تن تجهیزات علمی و تدارکات را روز دوم اوت تحویل داد و ایستگاه را ترک کرد. این فضاپیما ماموریت خود را در ماه دسامبر به پایان خواهد رساند.

اوهارا روی آزمایشگاه اتم سرد نیز کار کرد و نصب تجهیزات علمی جدید و اتصال مجدد کابل‌ها را در دستگاه تحقیقاتی فیزیک کوانتومی تکمیل کرد. فوروکاوا نمونه‌های آب آشامیدنی را برای پردازش و بررسی در ماژول آزمایشگاهی «دستینی»(Destiny) جمع‌آوری کرد.

فرمانده موگنسن به همراه یاسمین مقبلی، روز پنجشنبه را صرف بررسی اجزای لباس فضایی و سایر تجهیزات کردند. همچنین، موگنسن از وضعیت ماژول آزمایشگاهی «کلمبوس»(Columbus) عکس ‌گرفت و فعالیت‌های علمی را انجام ‌داد. مقبلی دریچه‌های بخش آمریکایی ایستگاه را بازرسی و تمیز کرد. او چیزهایی را که به انسداد سیستم‌های تهویه و باریکی مسیر بین ماژول‌ها منجر شده بودند، پاکسازی کرد.

«اولگ کونوننکو»(Oleg Kononenko) و «نیکولای چوب»(Nikolai Chub) فضانوردان آژانس فضایی روسیه، به آماده‌سازی برای پیاده‌روی فضایی خود که در ۲۵ اکتبر برای نصب سخت‌افزار جدید و استقرار یک نانوماهواره برنامه‌ریزی شده بود، ادامه دادند. آنها تجهیزات را درون قفل هوابند ماژول «پویسک»(Poisk) جمع‌آوری و سازمان‌دهی کردند که برنامه‌ریزی شده تا پیاده‌روی فضایی ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای از آن آغاز شود. همچنین، کونوننکو برای ارزیابی آمادگی جسمانی روی تردمیل ماژول «زوزدا»(Zvezda) دوید. نیکولای چوب در ماژول نائوکا کار کرد و عملکرد رایانه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

«کنستانتین بوریسوف»(Konstantin Borisov) مهندس پرواز آژانس فضایی روسیه، بیشتر روز خود را برای کارهای گوناگون مربوط به تعمیر و نگهداری گذراند و تجهیزات پشتیبانی حیات و پنل‌های داخل ماژول نائوکا را سرویس کرد. همچنین، بوریسوف آب را از فضاپیمای باری «پروگرس ۸۵»(Progress 85) به ایستگاه منتقل کرد و بعد از کونوننکو روی تردمیل دوید تا یک آزمایش تناسب اندام انجام دهد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: ناسا پیاده روی فضا
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی