کد خبر: ۳۸۰۸۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۷

ملاقات فضانوردان ناسا با گروه‌های اتومبیل‌رانی فرمول ۱

فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ با گروه‌های اتومبیل‌رانی مسابقات فرمول یک دیدار کردند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از اسپیس، مسابقات اتومبیل‌رانی «همپوشانی‌های زیادی» با نحوه صحبت فضانوردان با بخش کنترل ماموریت در طول ماموریت دارد.

دو فضانورد ماموریت سفر به ماه با گروه‌های اتومبیل‌رانی ملاقات کردند تا در مورد چگونگی تصمیم‌گیری در پرواز صحبت کنند.

رید وایزمن(Reid Wiseman) از ناسا و جرمی هانسن (Jeremy Hansen) از آژانس فضایی کانادا قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ طی ماموریت آرتمیس ۲ سفری به مدار ماه داشته باشند. آن‌ها روز یکشنبه از محل مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک(F۱) ایالات متحده در آستین، تگزاس دیدن و با تیم‌های حاضر در محل در این مورد صحبت کردند.

وایزمن در اولین ماموریت سفر به ماه انسان در نیم قرن اخیر، یک خدمه چهار نفره از جمله هانسن، متخصص ماموریت، کریستینا کوخ(Christina Koch)، متخصص ماموریت ناسا و ویکتور گلاور(Victor Glover) خلبان ناسا را فرماندهی خواهد کرد.

این چهار فضانورد اولین افرادی خواهند بود که با موشک سامانه پرتاب فضایی(SLS) ناسا و فضاپیمای اوریون پرواز خواهند کرد. اگر ماموریت آنها به خوبی پیش برود، برنامه بزرگتر آرتمیس برای فرود فضانوردان روی ماه در اواخر دهه اجرا می‌شود.

هم موشک‌ها و هم خودروهای مسابقه، وسایل نقلیه پرقدرتی هستند که به زیرساخت‌های پیچیده و تیم‌های بسیار آموزش دیده برای ادامه کار نیاز دارند.

اما برخلاف موشک سامانه پرتاب فضایی ناسا، خودروهای مسابقه مانند خودروی فرمول یک مک‌لارن McLaren را می‌توان در میانه ماموریت تغییر داد.

در یک دوره معمولی شش هفته‌ای، یک خودروی مک‌لارن فرمول یک ۸۰ درصد از سخت افزار خود را تغییر می‌دهد که بیانگر ۱۸ هزار قطعه است.

زاک براون(Zak Brown)، مدیرعامل مک‌لارن ریسینگ، در بیانیه‌ای گفت: در فرمول یک، اگر ثابت بمانید، در واقع به دلیل سرعت پیشرفت تیم‌ها پس رفت می‌کنید. اینها صدم ثانیه‌هایی هستند که در نهایت جمع می‌شوند، بنابراین همه چیز در خودرو مسابقه ما مبتنی بر داده است.

هانسن در پستی در ایکس(توئیتر سابق) به توانایی‌های تصمیم‌گیری آن تیم ادای احترام کرد. او نوشت: از یک گفتگوی جذاب با مک‌لارن فرمول یک در مورد اینکه چگونه تیم بزرگ آنها تصمیمات پیچیده و حیاتی را در عرض چند ثانیه مدیریت می‌کنند، لذت بردم. بسیاری از موارد با نحوه تعامل ما با مرکز کنترل ماموریت برای رسیدن به موفقیت در ماموریت فضایی همپوشانی دارند.

این برنامه در بحبوحه یک ماه شلوغ برای خدمه آرتمیس ۲ انجام می‌شود. این چهار نفر تمرینات خود را برای انجام عملیات مداری در مرکز فضایی جانسون ناسا آغاز خواهند کرد که شامل استفاده از دوربین‌ها برای زمین‌شناسی و مستندسازی زمان خود در اوریون و مناظر زمین و ماه می‌شود که از طریق پنجره‌های فضاپیما آن‌ها را خواهند دید. مقامات ناسا و نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای در روز ۱۹ اکتبر گفتند که آموزش پزشکی ادامه دارد و آنها همچنین به زودی در یک تمرین شبیه‌سازی شده شرکت خواهند کرد.

نقاط عطفی که به تازگی در آموزش آرتمیس ۲ که در ماه آوریل آغاز شد به دست آمده، شامل حضور خدمه با لباس‌های فضایی در نزدیکی سکوی پرتاب برای تمرین لباس خیس و تمرین بخش‌های اساسی ماموریت در شبیه‌ساز فضاپیمای اوریون بوده است.

هانسن و کخ با هم در یک برنامه آموزش زمین‌شناسی به رهبری گوردون اوسینسکی(Gordon Osinski) از دانشگاه وسترن و متخصص کانادایی دهانه‌های آتشفشانی که در تیم پشتیبانی فرود آرتمیس ۳ نیز هست، شرکت کردند.

ناسا همچنین تاکید دارد که فضانوردان نسبت به گروه قبلی برنامه آپولو که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ از ماه بازدید کردند، متنوع‌تر خواهند بود. هانسن اولین غیرآمریکایی خواهد بود که مدار پایین زمین را ترک می‌کند، در حالی که کخ اولین زن و گلوور اولین فضانورد سیاه پوست است که به ماه می‌روند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی