کد خبر: ۳۸۰۱۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

معرفی نسل جدیدی از دستگاه‌های مانیتورینگ هوشمند توسط یک شرکت دانش بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ابزار الکترونیکی هوشمند مانیتورینگ دما شده است که قابلیت دریافت و ذخیره اطلاعات دمایی به صورت آفلاین را نیز دارد و برای پایش محصولات در پروسه‌های دمایی و تولید (پاستورایزر/ استیریلایزر و تونل‌های انجماد) مناسب است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» زهرا کلاهدوز، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فناوری فراپایش امین»درباره این محصول این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: مجموعه محصولات «کول تگ»، نسل جدیدی از دستگاه‌های مانیتورینگ هوشمند را معرفی کرده است. ویژگی‌های منحصربفردی مانند سرعت، دقت، کیفیت بالا، سهولت استفاده، نصب آسان و در لحظه، امکان تعریف فرمولاسیون و محاسبات مختص انواع کالا و فرایندها و داشبورد مدیریتی تجمیع و تحلیل داده ضامن، یک تجربه بهینه و یکتا در مدیریت زنجیره تامین هستند.

وی همچنین درباره محصول جدید شرکت با عنوان CoolTagPROCESS (FP600) اظهار کرد: این محصول یک ابزار الکترونیکی هوشمند مانیتورینگ دما از مجموعه دیتالاگرهای کول تگ است و قابلیت دریافت و ذخیره اطلاعات دمایی به صورت آفلاین را دارد. این ابزار برای پایش محصولات در پروسه‌های دمایی و تولید (پاستورایزر/ استیریلایزر و تونل های انجماد) مناسب است. برای خواندن و دریافت اطلاعات این دیتالاگر، نرم‌افزار CoolLog در نسخه Desktop طراحی شده است و اطلاعات پایش دمایی را به وسیله قرار گرفتن در دستگاه reader مخصوص انتقال می‌دهد و دارای تنظیمات شروع/پایان خودکار است. reader مخصوص نرم‌افزار Desktop، برای فعال‌سازی، خواندن اطلاعات و خاموش کردن دیتالاگر ارائه می‌شود. 

کلاهدوز ادامه داد: انواع محاسبات مربوط به PU: Pasteurization Unit در نرم افزار برای مواد مختلف اجرا می‌شود.

به گفته وی، این شرکت دانش‌بنیان، کول تگ پراسس قابل نصب روی دیواره و داخل ظروف کنسروی، پلاستیکی و شیشه‌ای داخل چرخه را تولید کرده و همه این محصولات ضدآب هستند.

مدیرعامل شرکت فناوری فراپایش امین ادامه داد: این دستگاه تا 330 هزار نقطه دمایی را در حافظه خود ذخیره می‌کند. فاصله زمانی بین هر دو نقطه اندازه‌گیری باتوجه به حساسیت محصول و نیاز مصرف کننده از یک ثانیه به بالا قابل تنظیم است و شما می‌توانید اطلاعات دمایی محصول مورد نظر خود را هر یک ثانیه ثبت کنید. دیتالاگر دارای ساعت داخلی (real-time) با دقت بالاتر از %0.01 است.

کلاهدوز درباره ویژگی‌های این محصول بیان کرد: باتری دیتالاگر قابلیت ثبت تا 2 میلیون نقطه اندازه‌گیری در دمای متعارف را دارد و قابل تعویض است. دسترسی به تنظیمات دیتالاگر و استخراج اطلاعات آن به صورت اختصاصی و رمزگذاری شده توسط نرم‌افزار انجام می‌شود که مانع از اخلال در فرایند گزارش‌گیری و تقلب‌های رایج می‌شود. همچنین امکان Reset شدن دیتالاگر تنها با ورود به پنل کاربری CoolLog و خواندن اطلاعات دیتالاگر امکانپذیر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: کارخانه‌های صنایع غذایی برای نظارت بر فرایند پاستوریزاسیون در تونل پاستور برای محصولات نوشیدنی از دستگاه آلمانی-هلندی هافمن استفاده می‌کردند. این دستگاه بسیار بزرگ و سنگین و قرائت دیتای آن به سختی صورت می‌گرفت. علاوه بر این برای خدمات تعمیر و غیره دستگاه باید به اروپا ارسال می‌شد که چندین ماه وقفه در نظارت خط تولید به همراه داشت. دستگاه کول تگ پراسس، برای اولین بار طی اعلام نیاز این کارخانه‌های غذایی طراحی و ساخته شد. قطر کوچک دستگاه اجازه ورود مستقیم دستگاه داخل شیشه نوشیدنی را می‌دهد. به دلیل سرعت و دقت بالا و سایز مینیاتوری، محدودیت‌های دستگاه قبلی را ندارد و کوچک‌ترین دیتالاگر از این دست در دنیا است. به دلیل جنس استیل، قابل استفاده در خطوط صنایع غذایی است و می‌تواند همراه محصول اصلی گزارش دمایی کل خط را جمع‌آوری کند.

وی تاکید کرد: کارخانه‌های نوشیدنی، لبنی و کنسروسازی به صورت خاص بازار هدف اصلی این محصول هستند. هر چند به عنوان یک دیتالاگر صنعتی در خطوط دارو و سایر صنایع هم قابل استفاده است. در صورت معرفی و مارکتینگ مناسب، محصول بسیار مستعدی برای کارخانه‌های داخلی است، چون هم ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که استفاده کاربری را بسیار روان و سریع  می‌کند و هم قیمت کاملا رقابتی دارد، چرا که محصول هافمن استوک با قیمت بین 8 تا 11 هزار یورو فروخته می‌شود، در حالی که دستگاه کول تگ پراسس با قیمت 650 یورو به فروش می‌رسد.

کلاهدوز خاطرنشان کرد: تمام محصولات کول تگ و از جمله کول تگ پراسس کاملا با دید استفاده بین‌المللی طراحی و ساخته شده‌اند و از بالاترین استانداردهای تولید و کنترل کیفیت برخوردار هستند. نرم افزارهای عملیاتی هم با دید عرضه به بازار خارجی با زبان اصلی انگلیسی اجرا شده‌اند که گواهی و گزارشات تولیدی را قابل عرضه به همکاران یا خریداران خارجی می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوری فراپایش امین گفت: سبد محصولات کول‌تگ، برای مانیتورینگ زنجیره‌ تامین کالا در مراحل مختلف زنجیره تامین طراحی و تولید شده است. این زنجیره شامل تامین مواد خام، فرایندهای پروسه تولید، انبار و سردخانه، شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده است. محصولات کول تگ به دو صورت آفلاین و آنلاین داده‌های شرایط محیطی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند. تمامی دیتاها در شبکه‌ ابری ذخیره و گزارش‌های مورد نیاز تولید می‌شوند. نرم افزارهای مجموعه‌ کول تگ (کول لاگ و داشبورد آنلاین) بسته به نوع محصول در بسترهای مختلف (دسکتاپ، موبایل و وب) ارائه می‌شوند.

کلاهدوز همچنین اظهار کرد: شرکت فناوری فراپایش امین که صاحب برند کول‌تگ است، مجموعه‌ای جوان و پویا با پشتوانه‌ علم و تکنولوژی روز دنیاست. ما راهکارهای یکپارچه‌ای برای مانیتورینگ ارائه می‌دهیم که شامل افزاره‌های IoT و محصولات نرم‌افزاری است. سبد محصولات کول‌تگ، برای مانیتورینگ زنجیره‌ تامین کالا در مراحل مختلف زنجیره تامین طراحی و تولید شده است. این زنجیره شامل تامین مواد خام، فرایندهای پروسه تولید، انبار و سردخانه، شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده می‌باشد. محصولات کول تگ به دو صورت آفلاین و آنلاین داده‌های شرایط محیطی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند. تمامی دیتاها در شبکه‌ ابری ذخیره و گزارش‌های مورد نیاز تولید می‌شوند. نرم افزارهای مجموعه‌ کول تگ (کول لاگ و داشبورد انلاین) بسته به نوع محصول در بسترهای مختلف (دسکتاپ، موبایل و وب) ارائه می‌شوند.

وی افزود: فعالیت رسمی این شرکت از سال 98 آغاز شده است و در این مدت 5 محصول را تجاری‌سازی کرده و موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان شده است. همکاری‌های ارزشمند صورت گرفته هم در حوزه صنایع غذایی و هم سلامت و همچنین سایر صنایع تولیدی داخلی می باشد. مجموعه فناوری بن یاخته رویان بیش از سه سال است که جابجایی‌های نمونه‌های خون بند ناف از سراسر کشور به بانک خون بند ناف تهران را با محصولات کول‌تگ مانیتور می‌کند. در حوزه صنایع غذایی مجموعه خوشگوار از تمامی محصولات کول تگ در انبارداری و کارخانجات برای نظارت بر تولید و کیفیت محصولات استفاده می کند. مجموعه های سیناژن، مایان شیمی در حوزه دارو، آزمایشگاه های کولایف و هومکا در حوزه لاجستیک سلامت، کارخانجات میهن، تحفه، پگاه، نگین شهد و دامداران در صنایع غذایی از همکاران ما هستند.

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی