کد خبر: ۳۸۰۲۸
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

متاورس در ایران با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند؟

مسلما هر فناوری جدید در نوع خود برای رسیدن با اهداف مورد نظر خود با چالش‌هایی نیز مواجه است. فناوری متاورس در ایران با چالش‌هایی نظیر فیلترینگ و محدودیت اینترنت، قانون گذاری، هویت و نبود آگاهی مواجه است که بایستی در برای رفع این چالش‌ها راهکار‌هایی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» متاورس یکی از فناوری‌های نوین است که امروزه در اکثر کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد این فناوری در ایران نیز به نوعی در حال کاربردی شدن است. می‌توان گفت نوعی تعامل با دنیای متاورس در کشور شکل گرفته و در حال پیشرفت است. هر روز به تعداد افرادی که در این دنیای مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزوده می‌شود. ارتباط میان دنیای حقیقی با این دنیا، چیزی است که متاورس در ایران را به جلو می‌برد. با این حال نسل جدید، که تا حدود زیادی با بازی‌های کامپیوتری سه‌بعدی و واقعیت مجازی بزرگ شده‌اند، از این فضا برای گسترش ارتباطات و تفریح هم استفاده می‌کنند. نهال متاورس در ایران در خاک قرار گرفته و زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد. باید شرایط رشد آن مهیا شود تا به نتیجه و ثمر برسد و خوشبختانه بسیاری از افراد و انجمن‌ها فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند و به زودی شاهد رشد عظیم متاورس مانند ارز‌های دیجیتال در ایران خواهیم بود.‌

می‌توان گفت؛ متاورس (Metaverse) فضایی مجازی است که تجربیات دیجیتال را به‌عنوان جایگزین یا نسخه دوم جهان واقعی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این دنیای مجازی، امکان تعامل مجازی با سایر افراد، تجارت کالا، مبادله ارز، خریدوفروش ملک، سرمایه‌گذاری، حضور در محل کار، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، تماشای کنسرت، بازدید از نمایشگاه و بسیاری فعالیت‌های دیگر زندگی واقعی مهیاست.

مسلما هر فناوری جدید در نوع خود برای رسیدن با اهداف مورد نظر خود با چالش‌هایی نیز مواجه است. فناوری متاورس در ایران با چالش‌هایی نظیر فیلترینگ و محدودیت اینترنت، قانون گذاری، هویت و نبود آگاهی مواجه است که بایستی در برای رفع این چالش‌ها راهکار‌هایی اندیشیده شود. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که می‌تواند متاورس را در کشور ما تهدید کند بحث فیلترینگ است. البته پلتفرم‌های متاورسی معروفی همچون دیسنترالند و سندباکس هنوز در ایران فیلتر نشده‌اند. بااین‌حال، خطر فیلترینگ را نمی‌توان به‌طور کلی نادیده گرفت و بهتر است از IP ایران برای ورود به این پلتفرم‌ها استفاده نکنید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی