کد خبر: ۳۸۰۴۵
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۲

ارمنستان، سکوی پرش ایده‌الی برای شرکت‌های ایرانی است

رییس انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران با مقایسه سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)، درآمد، جمعیت و نوع مرز مشترک کشورهای ارمنستان، روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان با ایران گفت: شاید تولید ناخالص داخلی و جمعیت ارمنستان نسبت به سایر کشورها کمتر باشد، اما از بازار بسیار خوبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی برخوردار است

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»ناصر انزلی‌چی، رییس انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران و مدرس رسمی مرکز تجارت بین‌الملل نیز در این همایش که همزمان با چهل و نهمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» و پذیرش هیئت تجاری و فناوری از کشور ارمنستان برگزار شده است، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بازار صادراتی این کشور را تشریح کرد. 

وی با مقایسه سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)، درآمد، جمعیت و نوع مرز مشترک کشورهای ارمنستان، روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان با ایران گفت: شاید تولید ناخالص داخلی و جمعیت ارمنستان نسبت به سایر کشورها کمتر باشد، اما از بازار بسیار خوبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی برخوردار است. این کشور طی دو سال گذشته شاهد جهش خیره‌کننده‌ای در رتبه شفافیت بوده است که فضا را برای حضور موفق شرکت‌های ایرانی بیشتر می‌کند. 

رییس انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران تأکید کرد: ارمنستان کوچکترین کشور ناحیه قفقاز جنوبی و تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیا است که با ایران مرز زمینی دارد و از اهمیت ژئوپولوتیکی بسیار زیادی برخوردار است.  یکی از چالش‌های این کشور، محصور بودن در خشکی و مناقشه با دو همسایه شرقی و غربی است.

انزلی‌چی تصریح کرد: مهم‌ترین و امن‌ترین مسیر آبی ارمنستان از ایران می‌گذرد و بنابراین توسعه روابط دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این کشور با داشتن 14 قرارداد تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد با اروپا، کانادا، ژاپن و ...، بیشترین رتبه شفافیت در ناحیه اوراسیا، دارا بودن مرکز مشترک زمینی با ایران و نیاز به ایران به عنوان اصلی‌ترین درگاه راهیابی به آب‌های آزاد، یک سکوی پرش ایده‌آل برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی