کد خبر: ۳۸۳۳۵
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

سرمایه‌گذاری روی نانوذراتی که پاکسازی بدن را به عهده می‌گیرند

لایف‌اسپن ویژن ونچرز (Lifespan Vision Ventures) یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه زیست‌فناوری، اعلام کرد که روی شرکت نانونوتیکس (NaNotics) سرمایه‌گذاری انجام داده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»نانونوتیکس یک شرکت زیست‌دارویی در مرحله بالینی بوده که در حال توسعه نانوذرات جدیدی برای پاکسازی مولکول‌های بیماری‌زا از خون، است. NaNots یک زدایش‌کننده مولکول‌ها از بدن هستند. این محصول یک نانوذره تزریقی است که نوعی پروتئین را در بدن هدف می‌گیرد و از گردش آن در بدن جلوگیری می‌کند. NaNots فقط در برابر اهداف محلول در خون فعال هستند. دارو به شکل محلول روی هدف مورد نظر تاثیر می‌گذارد و روی اشکال غشایی که عملکرد تنظیمی حیاتی را انجام می‌دهند، تاثیرگذار نیست.

نانونوتیکس در حال پیشبرد فناوری NaNots است تا از آن در حوزه آنکولوژی و نشانگرهای التهابی مرتبط با بیماری‌های متعدد استفاده کند. علاوه‌بر این، آنها همکاری‌های تحقیقاتی با یک کلینیک سرطان در یک بیمارستان داشته‌اند.

هری راب از شرکت لایف‌اسپن ویژن ونچرز می‌گوید: «نانونوتیکس توسط یک تیم اختصاصی و با تجربه که متعهد به تغییر در پزشکی از تمرکز بر سلول به یک تمرکز بر سیگنال است، پشتیبانی می‌شود. این سرمایه‌گذاری یک فرصت هیجان‌انگیز برای گسترش گزینه‌های درمانی است و پتانسیل بزرگی در توسعه روش‌های درمانی تحول‌آمیز دارد.»

سلول‌های سرطانی با سطوح بالای PD-L۱ از حمله سیستم ایمنی به تومورها جلوگیری می‌کنند و به آنها اجازه پیشرفت می‌دهند. داروهای تایید شده‌ای که PD-L۱ را هدف قرار می‌دهند، قادر به تمایز PD-L۱ محلول بیماری زا از PD-L۱ غشایی نیستند، که می‌تواند منجر به سمیت شده و محدودکننده دوز مورد نیاز برای درمان بیماران شود. در واقع PD-L۱ یک گیرنده مهار سلول‌های سرطانی است که این سلول‌ها برای فریب سیستم ایمنی بدن انسان، از آن استفاده می‌کنند. تفاوت‌های NaNots با درمان‌های رایج در این است که به PD-L۱ محلول حمله می‌کنند بدون اینکه بر اشکال غشایی همان هدف تأثیر بگذارند.

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی