کد خبر: ۳۸۳۶۴
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

هواپیمای فضایی «ویرجین گلکتیک» در شرف بازنشستگی

شرکت «ویرجین گلکتیک» قصد دارد هواپیمای فضایی وی‌اس‌اس یونیتی خود را سال آینده بازنشسته کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، هفته گذشته یونیتی برای ششمین بار در طی چند ماه به پرواز در آمد و دو دانشمند محقق و یک مسافر خصوصی دیگر را در ماموریتی به نام گلکتیک ۰۵ به فضای زیرمداری برد و بازگرداند.

نمایندگان ویرجین گلکتیک گفته‌اند که یونیتی اکنون کمی استراحت خواهد کرد و تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ به آسمان نخواهد رفت. این فضاپیما پس از آن یک انتقال بزرگتر انجام می‌دهد و تنها یک یا دو بار دیگر قبل از زمین‌گیر شدن در اواسط سال ۲۰۲۴ پرواز خواهد کرد.

مایکل کولگلازیر(Michael Colglazier)، مدیرعامل این شرکت، روز چهارشنبه گفت که هدف از این حرکت، آزاد کردن منابع برای هواپیمای فضایی «کلاس دلتا» است که نسل بعدی وسیله نقلیه زیرمداری ویرجین گلکتیک به حساب می‌آید.

کولگلازیر می‌گوید که هر فضاپیمای دلتا قادر خواهد بود تا دو بار در هفته پرواز کند. این یک افزایش سرعت هشت برابری نسبت به یونیتی است که حداکثر برای پرواز یک بار در ماه طراحی شده بود. علاوه بر این، هر وسیله نقلیه دلتا می‌تواند شش مشتری را در هر پرواز در مقایسه با چهار مشتری برای یونیتی به آسمان ببرد.

کولگلازیر گفت که در نتیجه، هر هواپیمای فضایی دلتا می‌تواند ۱۲ برابر بیشتر از درآمد یونیتی را در ماه داشته باشد. ویرجین گلکتیک در حال حاضر برای هر صندلی در ماموریت‌های زیرمداری فضاپیماهای خود ۴۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. بنابراین سرعت بخشیدن به برنامه‌ها منطقی است.

یونیتی پس از آخرین پرواز خود در سال آینده، به کارخانه جدیدی در فینیکس منتقل خواهد شد و در آن جا به ساخت وسایل نقلیه کلاس دلتا کمک خواهد کرد.

ویرجین گلکتیک قصد دارد آزمایش‌های اولین فضاپیمای دلتا را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند و آن وسیله نقلیه را در سال ۲۰۲۶ به کار بگیرد.

بازنشستگی یونیتی تنها اقدام ویرجین گلکتیک برای توسعه دلتا نبوده است.

در روز سه‌شنبه این شرکت اعلام کرد که حدود ۱۸۵ نفر را اخراج خواهد کرد که تقریبا ۱۸ درصد از نیروی کار آن به حساب می‌آید.

شرکت این اقدام را برای کاهش هزینه‌های خود و تنظیم مجدد منابع خود به صورت استراتژیک انجام می‌دهد. این کاهش نیرو به صرفه‌جویی سالانه ۲۵ میلیون دلار در هزینه‌ها منجر خواهد شد.

بر اساس بیانیه ویرجین گلکتیک، این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰۵ میلیون دلار ضرر خالص داشته است که این در مقایسه با زیان خالص ۱۴۶ میلیون دلاری در مدت مشابه در سال قبل کمتر بوده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی