کد خبر: ۳۸۴۶۶
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

اسنپدراگون 7 نسل 3 معرفی شد؛ تراشه میان‌رده با تمرکز روی هوش مصنوعی

طبق ادعای کوالکام، عملکرد CPU و GPU اسنپدراگون 7 نسل 3 نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 به‌ترتیب 15 و 50 درصد بهبود داشته است.

به گزارش «نبض فناوری»کوالکام از جدیدترین تراشه میان‌رده‌اش به نام اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد. این چیپ که جایگزین اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 محسوب می‌شود، با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC تولید شده است و از شتاب‌دهنده هوش مصنوعی بهره می‌برد.

تقریباً تمام بخش‌های تراشه میان‌رده جدید کوالکام با تمرکز روی هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. به گفته کوالکام، پیشرفت‌های این تراشه باعث بهبود عملکرد هوش مصنوعی روی دستگاه می‌شود. با توجه به این گفته، باید منتظر بهبود چشمگیر عملکرد برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باشیم.

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 3

تراشه جدید کوالکام به 8 هسته پردازشی با پیکربندی 4+3+1 مجهز شده است که شامل هسته اصلی با فرکانس 2.63 گیگاهرتز، سه هسته قدرتمند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک و کم‌مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود.

به گفته کوالکام، عملکرد CPU تراشه جدیدش 15 درصد بهبود داشته و درزمینه پردازشگر گرافیکی هم با 50 درصد عملکرد بالاتر نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 روبه‌رو هستیم. اسنپدراگون ۷ نسل ۳ همچنین 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

کوالکام در اسنپدراگون 7 نسل 3 از Hexagon NPU استفاده کرده که درزمینه عملکرد هوش مصنوعی در ازای هر وات، نسبت به اسنپدراگون 7 نسل 1 تا 60 درصد سریع‌تر است. پردازشگر گرافیکی آدرنو مورد استفاده در این تراشه از APIهای OpenGL ES 3.2، ولکان 1.3 و OpenCL 2.0 FP پشتیبانی می‌کند.

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 3

تراشه جدید کوالکام از نمایشگرهای 4K با رفرش ریت 60 هرتز یا پنل‌های فول اچ‌دی پلاس با رفرش ریت 168 هرتز پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین از Spectra ISP بهره می‌برد که باعث پشتیبانی آن از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی و ضبط ویدیوهای 4K HDR می‌شود.

کوالکام چیپ اسنپدراگون 7 نسل 3 را به مودم اسنپدراگون X63 5G با پشتیبانی از باندهای زیر 6 گیگاهرتز و موج میلی‌متری مجهز کرده است که حداکثر سرعت دانلود 5 گیگابیت بر ثانیه دارد. این تراشه همچنین از وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند.

اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در ماه جاری میلادی معرفی می‌شوند و آنر و ویوو به‌عنوان اولین شرکت‌ها از این تراشه استفاده خواهند کرد.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی