کد خبر: ۳۸۶۸۶
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

آیفون ۱۶ با دکمه اکشن غیرمتحرک تولید می‌شود

منبعی آگاه ادعا می‌کند که اپل در پی اضافه‌کردن دکمه‌ی اکشن خازنی به تمام گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۶ است.

به گزارش«نبض فناوری» اپل با رونمایی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین بار دکمه‌ی اسلایدر کناری گوشی‌هایش را کنار گذاشت و سراغ دکمه‌ی فشاری جدیدی رفت که Action Button نام دارد. دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچون نسل‌های قبل همچنان به اسلایدر میوت مجهزند.

وب‌سایت مک‌رومرز به اسنادی دست پیدا کرده است که تأیید می‌کنند دکمه‌ی اکشن اپل در سال آینده‌ی میلادی وارد تمام گوشی‌ های خانواده‌ی آیفون ۱۶ خواهد شد.

به ادعای مک‌رومرز، تدوین اولین برنامه‌های مربوط‌به دکمه‌ی اکشن حداقل به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. در آن زمان اپل تصمیم گرفته بود در کنار اضافه‌کردن دکمه‌ی اکشن، دکمه‌های پاور و صدا را غیرمتحرک کند. دکمه‌های غیرمتحرک در نهایت به آیفون‌های نسل جدید راه پیدا نکردند، با این‌حال پروژه‌ی دکمه‌ی اکشن به سرانجام رسید.

آیفون ۱۶ با دکمه اکشن غیرمتحرک تولید می‌شود
دکمه‌ی اکشن
 

اسلایدر میوت صرفاً برای بی‌صداکردن گوشی کاربرد داشت، اما دکمه‌ی اکشن انواع قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. به‌لطف پشتیبانی این دکمه از بخش شورت‌کات، کاربران آیفون‌های پرچمدار می‌توانند تعداد بی‌شماری از قابلیت‌های جدید را برای این دکمه تنظیم کنند.

به ادعای مک‌رومرز، اپل می‌خواهد در سری آیفون ۱۶ ساختار دکمه‌ی اکشن را از مکانیکی به خازنی تغییر دهد. دکمه‌ی اکشن جدید که در قالب پروژه‌ی مخفی Atlas توسعه داده می‌شود، ساختار مشابه تاچ ID آیفون SE و ترک‌پد مک بوک خواهد داشت؛ با این توضیح که هیچ حرکت فیزیکی ندارد و بر اساس بازخورد هپتیک کار می‌‌کند.

نسخه‌ی جدید دکمه‌ی اکشن به حسگر تشخیص فشار مجهز می‌شود و قابلیتی تحت عنوان Tact-Switching خواهد داشت که فعلاً جزئیات خاصی درباره‌ی آن نمی‌دانیم. اپل قصد دارد دکمه‌ی کپچر (Capture Button) را نیز با قابلیتی مشابه، به آیفون ۱۶ اضافه کند.

 

مک‌رومرز می‌گوید اپل ابعاد مختلفی را برای دکمه‌ی اکشن آزموده است و در برخی از نمونه‌های آزمایشی، ابعاد این دکمه از دکمه‌ی اکشن موجود در آیفون ۱۵ پرو بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۵ دکمه‌ی اکشن را وارد نسل چهارم آیفون SE نیز می‌کند. در آن زمان، دوران اسلایدر میوت آیفون برای همیشه به پایان خواهد رسید.

اپل درصورت پایبندی به سنت سال‌های اخیر، گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را اواخر شهریور ۱۴۰۳ رونمایی می‌کند. فعلاً به قیمت گوشی آیفون ۱۶ اشاره نشده است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی