کد خبر: ۳۸۶۹۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

گوگل مایکروسافت را به اقدامات ضدرقابتی در بازار رایانش ابری متهم کرد

گوگل ادعا می‌کند که شیوه‌های صدور مجوز مایکروسافت باعث می‌شود تا مشتریان به‌جز Azure از سرویس دیگری استفاده نکنند و انتخاب مصرف‌کنندگان را محدود می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری» گوگل شکایتی را به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) علیه مایکروسافت ارائه کرده است و غول فناوری را به اقدامات ضدرقابتی در بازار رایانش ابری متهم کرد.

براساس گزارش رویترز، گوگل ادعا می‌کند که شیوه‌های صدور مجوز مایکروسافت باعث می‌شود تا مشتریان به‌جز Azure از سرویس دیگری استفاده نکنند و این امر انتخاب مصرف‌کنندگان را محدود می‌کند. به گفته گوگل، اقدامات مایکروسافت باعث می‌شود تا مشتریان هیچ جایگزین اقتصادی مناسبی نسبت به Azure نداشته باشند.

گوگل در مجموع با شکایت خود، شش توصیه را به CMA ارائه کرده است، از جمله بهبود قابلیت همکاری برای مشتریانی که از Azure در کنار سایر سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند.

پاسخ مایکروسافت به شکایت گوگل

در مقابل، مایکروسافت ادعاهای گوگل را رد کرده و گفت که با ارائه‌دهندگان مستقل سرویس‌های ابری برای رفع نگرانی‌ها و ترویج رقابت همکاری کرده است. غول سازنده ویندوز همچنین می‌گوید که شیوه‌های صدور مجوز آن منصفانه و بدون تبعیض است.

در ادامه این گزارش به نقل از آفکام گفته‌شده که سال 2022، Azure و AWS حدود 70 تا 80 درصد از بازار زیرساخت ابری بریتانیا را در اختیار داشته‌اند و Google Cloud با سهم 5 تا 10 درصدی نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها بوده است.

تحقیقات CMA و نتایج آن می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بازار رایانش ابری بریتانیا داشته باشد و همچنین می‌تواند منجر به تغییراتی در سراسر جهان شود. هرچند نتیجه این تحقیقات هنوز مشخص نیست، اما می‌تواند یک حکم تاریخی باشد که سنتی را برای نحوه نظارت بر شرکت‌های بزرگ فناوری ایجاد می‌کند.

در رابطه با سرویس‌های ابری اخیراً گفته‌شده بود که فایل‌های برخی از کاربران سرویس ابری گوگل درایو ناپدید شده است و غول موتور جستجو در حال بررسی گزارش‌ کاربران است. همچنین گزارش مالی سه‌ماهه سوم 2023 آلفابت، شرکت مادرِ گوگل که ماه گذشته منتشر شده بود، ضعف آن در بازار خدمات ابری را نشان می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی