کد خبر: ۳۸۹۹۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

میزان اعتبار تخصیص یافته به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا چقدر است؟

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تخصیص اعتبار حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به میزان ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی (مراکز با وضعیت عضویت فعال به بالا) قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» رضا اسدی‌فرد با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به منظور افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور ایجاد شده‌ است، گفت: این شبکه آزمایشگاهی، خدمات متنوعی در حوزه‌های مختلف فنی  و مهندسی همچون مکانیک، مواد  و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوافضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، حوزه‌های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، حوزه های علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و ... ارائه می‌کند.

وی تصریح‌کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بخشی از هزینه های استفاده از خدمات آزمایشگاهی را در قالب یارانه دریافت خدمات از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی پرداخت می‌کند.

به گفته او،  اعتبار حمایتی ویژه شرکت های دانش بنیان نوپا به میزان 70 درصد هزینه های خدمات آزمایشگاهی و تا سقف 200 میلیون ریال است که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی (مراکز با وضعیت عضویت فعال به بالا) قابل دریافت است.

اسدی‌فرد در خصوص فرایند حمایت افزود: متقاضیان جهت دریافت این حمایت نخست باید به سامانه خدمات اعتباری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به نشانی my.labsnet.ir مراجعه و درخواست فعال‌سازی اعتبار ویژه شرکت های دانش بنیان نوپا در بخش اعتبارات و بارگذاری مستندات را ثبت کنند. در مرحله دوم، درخواست توسط شبکه آزمایشگاهی بررسی شده و در صورت تائید درخواست اعتبار فعال خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: مهلت استفاده از این اعتبار تا پایان اسفند 1402 است. مستندات لازم برای دریافت این حمایت، شامل طرح تحقیق و توسعه محصول مورد نظر و آزمون‌های درخواستی است که شرکت نوپا باید به صورت مختصر و مکتوب در زمان ثبت درخواست در سامانه بارگذاری کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی