کد خبر: ۳۹۰۱۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

کامالا هریس: آرتمیس تا پایان دهه 2020 فضانوردان بین‌المللی را بر ماه فرود می‌آورد

هریس گفت تا پایان این دهه یک فضانورد بین‌المللی را بر روی سطح ماه فرود خواهند آورد. اما جزئیات بیشتری از ملیت فضانورد ارائه نکرد.

به گزارش«نبض فناوری»کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده دیروز تکرار کرد که بازگشت سرنشینان ناسا به ماه، یک امر بین‌المللی است.

در سومین جلسه شورای ملی فضایی (NSC) که هریس ریاست آن را برعهده داشت، او متعهد شد که برنامه آرتمیس ناسا در آینده‌ای نسبتاً نزدیک یک غیرآمریکایی را به سطح ماه خواهد فرستاد.

هریس گفت: «ما قصد داریم تا پایان این دهه یک فضانورد بین‌المللی را بر روی سطح ماه فرود آوریم.» او جزئیات بیشتری از جمله اینکه این فضانورد نماینده کدام کشور خواهد بود، ارائه نکرد.

هدف آرتمیس چیست؟

هدف برنامه آرتمیس ایجاد حضور دائمی و پایدار انسان در سطح ماه تا پایان دهه 2020 است. مقامات ناسا گفته‌اند که مهارت‌ها و دانش به‌دست آمده از طریق این تلاش به گونه‌ی ما کمک می کند تا در دهه 2030 یا 2040 به مریخ جهش کند.

ناسا برای دست‌یابی به اهداف جسورانه آرتمیس از شراکت‌های مختلف، چه تجاری و چه بین‌المللی استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، آژانس فضایی اروپا ماژول خدماتی را برای اوریون، کپسول ساخت آمریکا که فضانوردان آرتمیس را به مدار ماه می فرستد، ارائه می‌دهد. آژانس فضایی اروپا، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و آژانس فضایی کانادا همگی به‌طور قابل توجهی در Gateway، ایستگاه فضایی کوچکی که ناسا قصد دارد چند سال آینده در مدار ماه بسازد، مشارکت دارند.

کامالا هریس

یکی از ماموریت‌های آرتمیس درحال حاضر آرتمیس 1 است که اوریون بدون سرنشین را در اواخر سال گذشته به مدار ماه فرستاد و بازگشت. آرتمیس 2 قرار است در اواخر سال 2024 یا 2025 سه فضانورد ناسا و جرمی هانسن از آژانس فضایی کانادا را به مدار ماه بفرستد.

سپس قرار است ماموریت‌ها به سطح قمر آغاز شوند. آرتمیس 3، که فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوبی ماه قرار می‌دهد، هدف سال 2025 یا 2026 است. پس از آن، آرتمیس 4 و آرتمیس 5 می‌توانند به ترتیب در سال‌های 2028 و 2029 پرتاب شوند.

اظهارات کامالا هریس در نشست شورای امنیت ملی

جوزف اشباخر، مدیر آژانس فضایی اروپا، در ماه جولای به Space گفت که آرتمیس 4 و آرتمیس 5 هر دو دارای یک فضانورد اروپایی خواهند بود. بنابراین اظهارات کامالا هریس در جلسه دیروز شورای امنیت ملی که در سالن اجتماعات ملون در واشنگتن دی سی برگزار شد، واقعاً خبری جدید به حساب نمی‌آید.

با این‌حال، تعهد عمومی او مجدداً تأیید کرد که آرتمیس متفاوت از آپولو است، تلاشی پرچم‌دار که در آن ایالات متحده به تنهایی سفر کرد. درواقع، هریس تاکید کرد که اکنون 33 کشور توافق‌نامه آرتمیس به رهبری ایالات متحده را امضا کرده‌اند که چارچوبی را برای اکتشاف مسئولانه ماه تعیین می‌کند.

هریس گفت: «این اعلامیه و این نشست شورای ملی فضایی ما نشان‌دهنده اعتقاد ما به اهمیت حیاتی مشارکت بین‌المللی است.»

آرتمیس تنها موضوع مورد بحث در نشست دیروز شورای امنیت ملی نبود. این شورا یک نهاد سیاست‌گذار متشکل از ده‌ها مقام بلندپایه ایالات متحده، از جمله مدیر ناسا، مدیر اطلاعات ملی و وزرای دفاع، تجارت، حمل و نقل و امنیت داخلی است. در این جلسه چند شرکت‌کننده بر اهمیت امنیت ملی مرز نهایی تاکید کردند.

دریاسالار کریس گریدی، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش، گفت:

«از نظر من، فضا به‌عنوان ضروری‌ترین حوزه جنگی ما، جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی، قابلیت همکاری ائتلاف و ثبات جهانی ما ظاهر شده است. توسط تسلط ما بر این حوزه با همه متحدان و شرکایمان، می‎‌توانیم به نظم بی‌نظیری در تجسم میدان جنگ دست یابیم. چشم‌اندازی که برای تصمیم‌گیری آگاهانه، سریع حیاتی است.»

جلسه شورای امنیت ملی در چهارمین سالگرد تأسیس نیروی فضایی ایالات متحده برگزار شد، جزئیاتی که کامالا هریس و کریس گریدی هر دو آن را یادآوری کردند.

منبع: دیجیاتو 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی