کد خبر: ۳۹۱۴۱
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

شکایت ۵ میلیارد دلاری علیه گوگل ختم به خیر شد

شرکت گوگل برای فیصله دادن به شکایتی که مدعی بود این شرکت، مخفیانه استفاده از اینترنت میلیون‌ها نفر را که تصور می کردند در حال وب گردی خصوصی هستند را رصد کرده است، به توافق رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»پس از اینکه وکلای گوگل و وکلای مصرف کنندگان اعلام کردند به توافق اولیه رسیده‌اند، ایوان گونزالس راجرز، قاضی ناحیه ای آمریکا در اوکلند کالیفرنیا، جلسه دادگاه برنامه‌ریزی شده در پنجم فوریه سال ۲۰۲۴ برای رسیدگی به این شکایت گروهی را به حال تعلیق درآورد.

این شکایت حداقل ۵ میلیارد دلار درخواست کرده بود. شرایط توافق فاش نشد اما وکلا اظهار کردند انتظار دارند تا ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴، یک توافق رسمی برای تائید دادگاه، ارائه کنند.

شاکیان مدعی بودند که گوگل آنالیتیکس، کوکی‌ها و برنامه‌های گوگل، به این شرکت اجازه می‌دهند حتی زمانی که مرورگر کروم گوگل را روی حالت «ناشناس» و سایر مرورگرها را روی حالت مرور «خصوصی» تنظیم می‌کنند، فعالیت آنها را ردیابی کند.

آنها گفتند که این، به گوگل اجازه داده است درباره دوستان، سرگرمیها، غذاهای مورد علاقه، عادات خرید و موارد دیگری که آنها به صورت آنلاین به دنبال آنها هستند، بداند و به یک مجموعه اطلاعات غیرقابل حساب، تبدیل شود.

قاضی در اوت، پیشنهاد گوگل برای رد این دعوی را رد کرد. وی گفت: این یک سوال مطرح است که آیا گوگل به طور قانونی قول داده است که داده های کاربران را هنگام مرور در حالت خصوصی جمع آوری نکند. قاضی به سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل و سایر بیانیه های این شرکت اشاره کرد که نشان می دهد محدودیتهایی در اطلاعاتی که می تواند جمع آوری کند، وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این شکایت که در سال ۲۰۲۰ تنظیم شد، میلیون‌ها کاربر گوگل را از اول ژوئن سال ۲۰۱۶ تحت پوشش قرار داده و حداقل ۵۰۰۰ دلار خسارت برای هر کاربر برای نقض قوانین فدرال استراق سمع و حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا خواستار شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گوگل دلار شکایت
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی