کد خبر: ۳۹۲۵۲
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

OpenAI استور ChatGPT را هفته آینده راه‌اندازی می‌کند

با وجود این پلتفرم، توسعه‌دهندگان می‌توانند از مدل‌های ساخته‌شده خود کسب درآمد کنند.

به گزارش «نبض فناوری» تاکنون در گزارش‌های مختلفی به راه‌اندازی استور GPT توسط OpenAI اشاره شده است و حالا این استارتاپ قصد دارد تا هفته آینده استور خود برای GPTها را راه‌اندازی کند.

براساس ایمیلی که توسط OpenAI برای کاربران ارسال شده است، این استارتاپ قصد دارد تا استور GPT را هفته آینده راه‌اندازی کند. کاربران از طریق این پلتفرم می‌توانند مدل‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده خود که براساس مدل‌های زبان بزرگ OpenAI ساخته شده را بفروشند و با دیگران به اشتراک بگذارند. در این ایمیل همچنین اشاره‌شده که مدل‌های ساخته‌شده باید از دستورالعمل‌های OpenAI پیروی کنند.

OpenAI اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان ماه نوامبر خود اعلام کرده بود که می‌خواهد به سایر کاربران اجازه دهد تا با استفاده از مدل زبان بزرگ GPT-4 این شرکت، مدل‌های هوش مصنوعی خود را بسازند. البته این قابلیت فقط برای ChatGPT Plus و مشترکین سازمانی در دسترس است و با وجود آن می‌توان نسخه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای از چت بات ChatGPT را ساخت.

هرچند GPTهای شخصی‌سازی‌شده ساخته‌شده توسط OpenAI از طریق ChatGPT Plus نیز قابل دسترس هستند، اما وجود یک استور به کاربران این اجازه را می‌دهد تا GPTهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند. OpenAI همچنین قصد دارد راهی برای پرداخت به سازندگان GPT بر اساس میزان استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی آن‌ها پیدا کند، اما جزئیات بیشتری درباره این طرح منتشر نکرده است.

استور GPT ابتدا قرار بود در ماه نوامبر راه‌اندازی شود، اما OpenAI آن را به تعویق انداخت و دلیل آن حواشی مربوط به اخراج «سم آلتمن» بود. اگر به یاد داشته باشید، ابتدا سم آلتمن به‌طور غیرمنتظره از سمت مدیرعاملی شرکت برکنار شد و چند روز بعد، پس از تهدید صدها کارمند OpenAI به استعفا، دوباره مدیرعامل OpenAI شد. پس از آن نیز از تغییرات گسترده در هیئت‌مدیره شرکت و حضور مایکروسافت به‌عنوان ناظر در آن خبر داده شد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی