کد خبر: ۳۹۲۶۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه لپ تاپ را با دمای محیط هماهنگ کنیم

سعی کنید لپ تاپ را با دمای محیط هماهنگ کنید، مثلا اگر لپ تاپ را از یک اتاق گرم به یک اتاق خنک جا به جا می‌کنید تقریبا ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید تا با دمای اتاق هماهنگ شود و سپس شروع به کار با لپ تاپ خود کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ترفند‌های نگهداری لپ تاپ به کار‌هایی می‌گویند که بر عملکرد، ظاهر، عمر و اجزای لپ تاپ تاثیر می‌گذارند و به بهبود آن‌ها کمک می‌کنند. اگر به خوبی از لپ تاپ مراقبت کنیم نیاز ما به تعمیر و تعویض قطعات آن کمتر می‌شود و به عمر آن اضافه می‌شود. نگهداری از لپ تاپ وظیفه‌ای مهم و حساس است که هر فردی که لپ تاپ دارد باید به آن عمل کند، دلیل این کار کاملا معلوم است؛ می‌خواهیم که از لپ تاپ خود به مدت بیشتری استفاده کنیم؛ هر چه بهتر از لپ تاپ نگهداری کنیم به نفع ما است و دیرتر عمر آن تمام می‌شود.
میانگین عمر مفید لپتاپ حدود ۵ سال است، اما با توجه به استفاده و نگهداری از آن مدت زمان بیشتر یا کمتری عمر می‌کند. هرچند درباره مک بوک‌های اپل نظر کاربران این بوده که تا ۱۰ سال نیز عمر مفید دارند. البته مقداری که گفته شد مقدار میانگین می‌باشد و در هر برند تا حدودی متفاوت است.

نحوه قرار گیری لپ تاپ
اولین نکته این است که لپ تاپ را بر روی سطح صاف و مستحکم قرار دهید، اگر لپ تاپ را بر روی سطحی نرم مثل تشک، بالش و فرش قرار دهید هوا در لپ تاپ به خوبی گردش نمی‌کند و سیستم به خوبی خنک نمی‌شود، پس حتما در زمان کار کردن آن را بر روی میز یا سطح صاف قرار دهید تا فن‌های سیستم بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. اگر امکان استفاده از کول پد را داشتید از آن استفاده کنید. کول پد از طریق یک کابل USB به سیستم وصل می‌شود و برق را از آن می‌گیرد، همچنین در مصرف برق نیز کم مصرف هستند. شاید فکر کنید که استفاده از کول پد مهم و ضروری نیست، اما باید به شما بگوییم که استفاده از کول پد تاثیر به سزایی در خنک شدن سیستم شما می‌گذارد و برای لپ تاپ گیمینگ و رندرینگ یک وسیله تقریبا ضروری می‌باشد.
لپ تاپ را در جای گرم رها نکنید
دومین نکته این است که لپ تاپ را در محیط‌های گرم قرار ندهید. مثلا گاهی پیش می‌آید که کاربران لپتاپ را در ماشین می‌گذارند و چندین ساعت آن جا می‌ماند، این کار یک کار خطرناک و اشتباه است، زیرا به اجزای سیستم صدمه می‌زند و در عملکرد آن نیز تاثیر منفی می‌گذارد و حتی ممکن است باتری لپ تاپ شما منفجر شود.
لپ تاپ را با دمای محیط هماهنگ کنید
سعی کنید لپ تاپ را با دمای محیط هماهنگ کنید، مثلا اگر لپ تاپ را از یک اتاق گرم به یک اتاق خنک جا به جا می‌کنید تقریبا ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید تا با دمای اتاق هماهنگ شود و سپس شروع به کار با لپ تاپ خود کنید.
از برنامه‌های مدیریت حرارت سیستم استفاده کنید
نرم افزار‌هایی مثل Speed fan، KAR Energy Saver، TPFanControl، NoteBook FanControl و ZOTAC FireStorm به سیستم شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در خنک کردن فضای لپتاپ داشته باشد. استفاده از این برنامه‌ها نیز تا حدودی برای سیستم مفید است.
به سیستم استراحت دهید
بهترین راهکار برای خنک شدن لپ تاپ این است که کمی به آن استراحت دهید. زمانی که متوجه شدید لپ تاپ شما داغ شده کار خود را کمی متوقف کنید و به آن کمی زمان دهید تا خنک شود.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی