کد خبر: ۳۹۳۵۷
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰
با اختیارات قانونی جدید؛

انگلیس شرکت‌های بزرگ فناوری را رام می‌کند

رگولاتور رقابت انگلیس براساس اختیارات جدیدی که از دولت دریافت می کند، از شرکت های بزرگ فناوری می خواهد دسترسی به داده ها را برای رقبایشان فراهم و ترویج محصولات خود را محدود کنند.

به گزارش «نبض فناوری»به نقل از رویترز، اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) نظارت خود برشرکت های فناوری بزرگ مانند متا پلتفرمز، آلفابت، آمازون و اپل بیشتر کرده است. تمایل این اداره برای نظارت بیشتر بر شرکت ها هنگام دخالت آن در فرایند خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال گذشته آشکار شد. همچنینCMA اخیرا اعلام کرده مشغول بررسی معامله این شرکت با اوپن ای آی(سازنده چت جی پی تی) است.

طبق بیانیه CMA، سارا کاردل رییس این اداره در یک کنفرانس سیلیکون ولی خواهد گفت: روند جدید رقابت بازارهای دیجیتال تضمین می کند شرکت های فناوری نوآوری های جدیدی را عرضه می کنند که محصولات خارق العاده ای برای مصرف کنندگان می سازند.

او در بخشی از سخنرانی خود خواهد گفت: بررسی اسنادی که انجام می شود نه تنها برای نمایندگان پارلمان انگلیس بلکه برای شرکت های دیجیتال و طیف وسیع تری از سهامداران درباره روش عملکرد CMAشفافیت فراهم می کند.

اداره رقابت و بازارهای انگلیس یک واحد بازارهای دیجیتال را بیشتر از ۲ سال قبل ایجاد کرد و اکنون تحت قانونی که در پارلمان تحت بررسی است، این واحد اختیارات جدیدتری می یابد.

CMA اعلام کرده به شرکت ها اجازه نمی دهد محصولات و سرویس های خود را بر رقبا ترجیح دهند و آنها را وادار می کند تا دسترسی بیشتری به داده ها و قابلیت ها برای رقبایشان فراهم کنند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی