کد خبر: ۳۹۵۵۷
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چرا نباید از پاوربانک یا شارژ موبایل برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی استفاده کرد؟

از آنجایی که پاور بانک‌ها بیشتر برای شارژ گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا دارای جریان خروجی 2 آمپری هستند که با توان باتری گوشی مطابقت داشته باشد. به همین دلیل برای شارژ هندزفری بلوتوثی مناسب نیستند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»هندزفری‌های بلوتوثی از رایج‌ترین گجت‌هایی هستند که امروزه کاربران بیشتر از آن استفاده می‌کنند، زیرا با حذف شدن سیم هدفون‌ها دیگر نیازی نیست که دردسر اضافی بکشید و هدفون‌های بلوتوثی به‌راحتی قابل حمل هستند. امروزه محبوب‌ترین لوزام‌های جانبی دنیا هدفون‌های بلوتوثی هستند که می‌توانید هر زمان که خواستید استفاده کنید و هرجا که خواستید با خودتان ببرید؛ اما نداشتن سیم و بلوتوثی شدن هندزفری‌ها بهایی دارد که باید بپردازید؛ آن هم تمام شدن شارژ هدفون‌ها است که در هندزفری‌های سیمی خبری از این شارژ کردن‌ها و تمام شدن شارژ نبود.

تمام هدفون های بلوتوثی بازار یک مخزن شارژی دارند که درون کیس هدفون ها قرار گرفته، همچنین هر گوشی هدفون هم یک مخزن کوچک درون خود دارد که بتواند تا چند ساعت دوام بیاورد. اما شارژ گوشی های هدفون و کیس نگه دارنده آن ها، پس از استفاده تمام می شود، مانند گوشی ها که باید پس از تمام شدن شارژشان به شارژر بزنید.
برای شارژ کردن هدفون بلوتوثی کافیست یک کابل اصلی را با توجه به درگاه شارژ کیس هدفون تان به کیس متصل کنید و سپس آن را با آداپتور به برق بزنید.

برخی از هدفون های بی سیم از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، به همین پشت کیس آن ها درگاه شارژ تایپ C وجود دارد، اما بسیاری از هدفون های بی سیم هم هستند که درگاه شارژ میکرو USB روی کیس آن ها قرار دارد.

به‌طورکلی، سه روش برای شارژ هندزفری بلوتوثی وجود دارد که هدفون شما از هر نوع، برند و قیمتی هم که باشد، با استفاده از یکی از این سه روش شارژ می شود. اولین و رایج‌ترین روش، استفاده از کابل USB هست.

راه دوم، شارژ کردن هندزفری با جعبه خود که طرفداران خیلی زیادی دارد و اکثر کاربران همین روش رو ترجیح می‌دهند. آخرین روش نیز استفاده از شارژ بی‌‌سیم هست که هر یک از آنها می تواند به شما کمک کند که هندزفری بی‌سیم‌تون را شارژ کنید.

برخی از هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم دارای نشانگر LED شارژ روی کیس هستند؛ این چراغ‌ها روی کیس هدفون وجود دارند که اکثرا 4 عدد LED خواهند بود و وقتی چهار چراغ روشن باشد، یعنی کامل پر است. اگر 3 چراغ روشن باشد یعنی حدود 70 درصد شارژ دارد. اگر 2 چراغ روشن باشد یعنی 50 درصد و اگر 1 چراغ باشد یعنی حدود 20 درصد شارژ در کیس هدفون‌ها وجود دارد. اگر چراغ 1 خط کیس شروع به چشمک زدن کند، یعنی شارژ کیس به زیر 10 درصد رسیده و باید آن را شارژ کنید.

بعضی از هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی روی کیس نگه دارنده‌شان نمایشگر دارند که میزان شارژ کیس را به‌صورت عدد نشان می‌دهد. این کیس‌ها میزان شارژ دقیق‌تری می‌توانند نشان دهند و اگر هدفونی که می‌خرید کیس شارژش نمایشگر برای نشان دادن میزان شارژ کیس دارد، ویژگی خوبی برای آن محصول محسوب می‌شود.

یکی از بهترین دستگاه هایی که می‌توانید برای شارژ کردن هندزفری خود به سراغ آن بروید، لپ تاپ است. پورت USB لپ تاپ‌ها معمولا خروجی یک آمپری تولید می‌کنند که برای شارژ کردن هندزفری، ساعت هوشمند و غیره ایده‌آل است. در مقابل این درگاه‌ها برای شارژ کردن گوشی‌های موبایل که باید جریان ورودی حداقل 2 آمپری داشته باشند، مناسب نیستند و در صورت استفاده مکرر می‌توانند به باتری موبایل آسیب وارد کنند.

برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با لپ تاپ کافی است که قسمت USB کابل شارژ اندروید را به پورت لپ‌تاپ و قسمت کانکتور شارژر را به درگاه شارژ هندزفری متصل کنید. 

چرا نباید از پاوربانک یا شارژ موبایل برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی استفاده کرد؟ از آنجایی که پاور بانک‌ها بیشتر برای شارژ گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا دارای جریان خروجی 2 آمپری هستند که با توان باتری گوشی مطابقت داشته باشد. به همین دلیل برای شارژ هندزفری بلوتوثی مناسب نیستند. البته برخی از مدل‌ها مثل، بعضی پاور بانک ها شیائومی به گونه ای تولید شده اند که می توان میزان جریان خروجی آن ها را تنظیم کرد. در مدل‌های پیشرفته‌تر حتی به صورت خودکار آمپر خروجی تنظیم می شود.

پس، به دفترچه راهنمای پاوربانک خود مراجعه کنید. اگر جریان خروجی پاور بانک شما هم روی حالت 1 آمپر تنظیم می شود، پس می توانید با خیالی آسوده از آن برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی، ساعت هوشمند و ... استفاده کنید.

 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی