کد خبر: ۳۹۵۷۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

فورتنایت و استور اپیک گیمز در دسترس کاربران اروپایی اپل قرار می‌گیرند

با وجود تغییراتی که اپل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) معرفی کرده، فورتنایت دوباره به iOS برمی‌گردد.

به گزارش «نبض فناوری» بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) چهار سال پس از خروج از iOS دوباره قرار است در دسترس کاربران آیفون قرار بگیرد، اما این بار فقط بازیکنان مستقر در اتحادیه اروپا به آن دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، استور اپیک گیمز نیز همراه با فورتنایت، در سال جدید به iOS اضافه خواهد شد.

اپیک گیمز و اپل طی چند سال گذشته بر سر کارمزدهای اپ استور اختلاف بی‌پایانی داشته‌اند. اما اپل به‌تازگی از تغییراتی برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) خبر داده است که یکی از آن‌ها، سایدلودینگ یا نصب برنامه‌ها از منبعی به‌جز اپ استور است. این تغییر قابل‌توجه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های iOS را از طریق کانال‌های جایگزین منتشر کنند یا حتی استورهای اپلیکیشن خود را ایجاد کنند.

بازگشت فورتنایت به گوشی‌های آیفون

با توجه به این تغییرات، اپیک گیمز در نظر دارد تا بازی بتل رویال موفق Fortnite را به iOS بازگرداند. علاوه بر این، Epic همچنین قصد دارد نسخه‌ای از اپیک گیمز استور خود را در اتحادیه اروپا برای کاربران آیفون راه‌اندازی کند که Fortnite از طریق آن قابل دریافت است.

اپیک همچنین در پست خود به این موضوع اشاره کرده است که به همکاری دادگاه و قانون‌گذاران ادامه خواهد داد تا این موضوع را اثبات کند که «اپل قوانین را زیر پا می‌گذارد.»

اپل برخلاف گوگل، تاکنون امکان نصب برنامه‌ها از منابعی به‌جز اپ استور را برای کاربران خود فراهم نکرده است. غول فناوری استدلال کرده که این عمل باعث تضعیف استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی آن می‌شود. اپیک نیز درست مانند اپل، به‌عنوان مالک یک پلتفرم دیجیتال، از استور اپیک گیمز درآمد کسب می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که این شرکت برای تراکنش‌های استور خود، کارمزدی 13 درصدی دریافت می‌کند و توسعه‌دهندگان 88 درصد دریافت می‌کنند.

بازی فورتنایت حدود 4 سال پیش از iOS کنار گذاشته شد، زیرا اپل حساب اپیک را به‌دلیل استفاده از روش‌های پرداخت درون برنامه‌ای شخص ثالث مسدود کرد. البته با وجود تغییراتی که اپل به‌آن‌ها اشاره کرده، باید ذکر کرد که غول سازنده آیفون همچنان فعالیت استورهای برنامه شخص ثالث را کنترل می‌کند، بنابراین اپیک ممکن است در راه‌اندازی استور خود با چالش‌هایی مواجه شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی