کد خبر: ۳۹۷۵۵
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

آیفون 14 پرو مکس به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سال 2023 تبدیل شد

بر این اساس آیفون 14 پرو مکس با فروش 34 میلیون دستگاهی به پرفروش‌ترین مدل در سال 2023 تبدیل شد.

به گزارش «نبض فناوری»فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان طی سال 2023 منتشر شد. بر این اساس گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس و آیفون 15 پرو مکس اپل اعداد و ارقام بسیار مشابهی را به ثبت رساندند؛ در حالی‌که پرچمداران سامسونگ در میان 10 گوشی پرفروش بازار به چشم نمی‌خورند.

این رتبه‌بندی توسط موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر شده و بر اساس آن، آیفون 14 پرو مکس اپل با فروش 34 میلیون دستگاهی در جایگاه نخست قرار گرفت.

آیفون 15 پرو مکس که دوره فروش آن در سال میلادی گذشته نسبت به آیفون 14 پرو مکس 3 ماه کوتاه‌تر بود؛ تقریبا به مدل نسل قبلی خود رسید و سال 2023 را با فروش 33 میلیون دستگاهی به پایان رساند. اگرچه برخی منابع گزارش می‌دهند که فروش سری آیفون 15 در مقایسه با خانواده آیفون 14 ضعیف‌تر بوده است. البته با توجه به فروش سایر مدل‌ها، این موضوع به‌طور غیرمستقیم مورد تائید قرار می‌گیرد. 

آیفون 15 پرو قادر به رقابت با آیفون‌ 14 پرو نبود. فروش این مدل‌ها در سال 2023 به‌ترتیب به 21 و 29 میلیون دستگاه رسید. آیفون 14 در جایگاه سوم قرار گرفت و آیفون 13 نیز رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

سامسونگ گلکسی A14 4G در رتبه ششم قرار گرفت. سکوهای هشتم و نهم نیز توسط دو دستگاه اقتصادی دیگر از برند کره‌ای اشغال شدند. نهایتا گوشی آیفون 15 اپل نیز رتبه دهم را به خود اختصاص داد.

 

منبع:آی تی رسان

 

برچسب ها: اپل آیفون فروش
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی