کد خبر: ۳۹۷۵۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

گوگل به‌طور پیش‌فرض مکالمات Gemini را تا چندین سال ذخیره می‌کند

البته با غیرفعال‌کردن ردیابی پیام‌ها، زمان ذخیره‌سازی مکالمات تا 72 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری» گوگل روز گذشته نام چت‌بات Bard را رسماً به Ge‌mini تغییر داد و همچنین اپلیکیشن اختصاصی اندروید آن را منتشر کرد. حالا اطلاعات جدیدی درباره Gemini اعلام شده است، از جمله اینکه اطلاعات آن به‌طور پیش‌فرض تا چندین سال توسط گو‌گل ذخیره می‌شود.

گوگل در یک سند پشتیبانی جدید، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از کاربران در چت‌بات Gemini را توضیح داده است. طبق این پست، گوگل از چندین نیروی انسانی استفاده کرده تا برای بهبود سرویس خود، مکالمات Gemini را بخوانند و آن‌ها را برچسب‌گذاری و در نهایت پردازش کنند. البته برای تحقق این امر، مکالمات کاربران همراه با برخی «داده‌های مرتبط»، مانند زبان‌ها و دستگاه‌هایی که کاربر از آن‌ها استفاده می‌کند و همچنین مکان آن‌ها به مدت سه سال ذخیره می‌شوند.

البته گوگل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی این موضوع داشته باشند که کدام داده‌های مربوط به Ge‌mini حفظ شوند.

غیرفعال‌کردن ذخیره‌سازی مکالمات گوگل Gemini

طبق توضیحات گو‌گل، با خاموش کردن Gemini Apps Activity در داشبورد My Activity گوگل (این گزینه به‌طور پیش‌فرض فعال است) می‌توان از ذخیره‌شدن مکالمات آینده با Gemini جلوگیری کرد. همچنین با این وجود می‌توان درخواست‌ها و مکالمات فردی با Gemini را نیز از صفحه فعالیت‌های آن حذف کرد.

گوگل می‌گوید که حتی با غیرفعال کردن Gemini Apps Activity، مکالمات کاربران با این چت‌بات تا 72 ساعت در یک حساب گوگل ذخیره خواهد شد تا «ایمنی و امنیت برنامه‌های Gemini حفظ شود و بهبود پیدا کند.»

گوگل می‌نویسد:«لطفا اطلاعات محرمانه یا هر نوع داده‌ای که نمی‌خواهید بازبین ببیند یا گوگل برای بهبود محصولات، خدمات و فناوری‌های خود از آن‌ها استفاده کند را وارد نکنید.»

در نهایت، باید اشاره کرد که سایر شرکت‌ها نیز در پلتفرم‌های هوش مصنوعی خود از سیاست‌های مشابهی برای جمع‌آوری و حفظ داده‌های کاربران خود استفاده می‌کنند. برای مثال، OpenAI تمام چت‌های ChatGPT را به مدت 30 روز ذخیره می‌کند، البته در صورتی که ویژگی تاریخچه مکالمات آن خاموش باشد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی