کد خبر: ۳۹۸۲۳
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۲

چگونه سرعت تبلت خود را افزایش دهیم

آشنایی با راه کار‌ها و راز‌های تبلت، می‌تواند کاربری از این دستگاه را برای کاربران کاربردی‌تر کند؛ بنابراین در این گزارش سعی می‌کنیم که شما را با چند ترفند در راستای افزایش سرعت تبلت معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حبیبه رحیمیان؛ آشنایی با راه کار‌ها و راز‌های تبلت، می‌تواند کاربری از این دستگاه را برای کاربران کاربردی‌تر کند؛ بنابراین در این گزارش سعی می‌کنیم که شما را با چند ترفند در راستای افزایش سرعت تبلت معرفی کنیم. 
معرفی قابلیت‌ها و راز‌های تبلت لنوو
هدف بیشتر کاربران برای استفاده از تبلت لنوو به عنوان یک وسیله قابل جابجایی، حضور در وب، مطالعه کتاب، انجام گیم و مشاهده فیلم و عکس است. البته با توجه به قابلیت‌های فراوان در محصولات لنوو مخصوصا انواع تبلت، استفاده از نرم افزار‌های مهندسی و طراحی نیز با این دستگاه‌ها به خوبی قابل اجراست. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که، تبلت لنوو از قابلیت‌های پنهان دیگری نیز برخوردار است. مواردی که شاید همه کاربران از آن مطلع نبوده و توجه و استفاده از آنها، قطعا می‌تواند کاربری از تبلت لنوو را برای کاربران لذت‌بخش‌تر کند.
راز‌های تبلت Lenovo، راهکار‌های افزایش سرعت
تبلت‌های لنوو در کنار قابلیت‌هایی که دارند، از برخی محدودیت‌هایی نیز برخوردارند. به طور مثال کاربران قادر نیستند نسبت به ارتقاء سرعت در سخت افزار این نوع از دستگاه‌ها، تغییرات خاصی انجام دهند. علاوه بر آن پس از افزایش عمر کارکرد در تبلت به دلیل انجام انواع فرآیند‌ها و پردازش‌های مختلف، این دستگاه‌ها دچار افت سرعت خواهد شده. این نکته برای کاربران قطعا آزاردهنده خواهد بود.
در این خصوص به عنوان اولین نکته از راز‌های تبلت لنوو، موضوع افزایش سرعت در این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این خصوص راهکار‌های مفید و کاربردی را اشاره خواهیم کرد. طبیعتا توجه به راهکار‌های گفته شده می‌تواند سرعت تبلت را افزایش دهد. در ادامه رعایت نکات و ترفند‌های گفته شده خواهد توانست شرایط استفاده آسان‌تر از تبلت را به هدف دریافت خروجی‌های بهتر برای کاربران مهیا کند.
پاک‌سازی صفحه Home راهی برای افزایش سرعت در تبلت
راهکار بعدی به عنوان یکی دیگر از راز‌های تبلت لنوو به هدف افزایش سرعت در تبلت لنوو، پاکسازی صفحه Home است. برخی از کاربران علاقمند هستند دسترسی سریعتر و آسانتری به انواع قابلیت‌ها و برنامه‌های موجود در تبلت لنوو داشته باشند. به همین منظور آیکون و ویجت برنامه مورد علاقه خود را در صفحه Home قرار می‌دهند.
انجام این حرکت علاوه بر آسان کردن کار با تبلت، می‌تواند فضای زیادی را در دستگاه اشغال کند. این موضوع می‌تواند در کیفیت سرعت فعالیت در تبلت موثر بوده و کاهش سرعت را به دنبال داشته باشد. بر این اساس زمانی که صفحه Home را خالی کنید یا به اصطلاح پاکسازی نمایید، کمک بزرگی به افزایش سرعت در تبلت خواهید کرد.
پاکسازی کش Cache و دیتا‌های DATA اضافی را فراموش نکنید
سیستم تبلت فرآیند‌های کاربر را رصد می‌کند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. به همین خاطر آن دسته از فرمان‌هایی که نسبت به دیگر خواسته‌های کاربران بیشتر درخواست می‌شود را، در گوشه از حافظه خود ذخیره می‌کند. به این نیت که در زمان ارسال درخواست مجدد از طرف کاربر، آن درخواست را سریع‌تر اجرا کند.
اما زمانی که درخواست‌ها و فرمان‌های کاربر زیاد شود، می‌تواند بخش قابل توجهی از حافظه را اشغال کند. این شرایط کاهش سرعت در سیستم را به دنبال خواهد داشت.
فضایی که درخواست‌های کاربر در آن ذخیره می‌شود Cache نام دارد. به همین خاطر کاربران بهتر است در دوره‌های مختلف، نسبت به پاکسازی کش Cache و دیتا‌های DATA اضافی اقدام نمایند. برای این کار در قسمت تنظیمات تبلت مسیر زیر را طی نمایید.
Setting > App info > Storage > Clear Cache
کالیبره کردن و افزایش عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش در تبلت لنوو
نمونه دیگر از راز‌های تبلت لنوو، آپشنی است که به آن کالیبره گفته می‌شود، با استفاده و اجرای از قابلیت کالیبره می‌توانید کیفیت صفحه نمایش در تبلت لنوو را افزایش دهید. از طرف دیگر استفاده از این راهکار می‌تواند افزایش عمر باتری را نیز به همراه داشته باشد.
برای اینکه کیفیت صفحه نمایش را ارتقا دهید، در قسمت تنظیمات به بخش Display وارد شده و گزینه Calibration را انتخاب نمایید. این در شرایطی است که این قابلیت در مدل تبلت لنوو تعریف شده باشد. اگر در قسمت Display به قابلیت Calibration دسترسی نداشتید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند TouchScreen Tune، این شرایط را در تبلت خود فراهم آورید.
اما اگر می‌خواهید از قابلیت Calibration به هدف افزایش عمر باتری استفاده کنید، استفاده از این راهکار در دو حالت روت شدن و روت نشدن تبلت امکان پذیر است.
اجرای راهکار‌ها و راز‌های تبلت لنوو به هدف افزایش قابلیت در دستگاه، می‌تواند لذت استفاده از این محصول را برای کاربر چند برابر کند. مراحل و متد‌های گفته شده را انجام دهید، اما اگر در هر شرایطی نتوانستید نسبت به افزایش سرعت در سیستم تبلت، کالیبره کردن و راه کار‌های دیگر موفق شوید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی