کد خبر: ۳۹۸۵۷
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

اپل در حال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی برای کدنویسی است

اپل قصد دارد این ویژگی‌ها را در سال جاری برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث منتشر کند.

به گزارش«نبض فناوری»طبق گزارش جدیدی از بلومبرگ، اپل در حال آزمایش ویژگی‌‎های هوش مصنوعی جدیدی برای نرم‌فزار برنامه‌نویسی Xcode خود است و قصد دارد آن‌ها در سال جاری برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث منتشر کند. علاوه بر این، اپل همچنین به کاربردهای بالقوه این فناوری در محصولات مصرف‌کننده خود، مانند ایجاد پلی‌لیست در اپل موزیک، نمایش اسلاید در Keynote یا قابلیت جستجوی هوش مصنوعی شبیه به چت‌بات برای Spotlight توجه داشته است.

بلومبرگ توضیح می‌دهد که قابلیت جستجو به کاربران iOS و macOS اجازه خواهد داد تا مانند ChatGPT، برای مواردی از جمله دریافت گزارش‌های مربوط به آب‌وهوا از درخواست‌های زبان طبیعی استفاده کنند.

ابزار کدنویسی هوش مصنوعی اپل

مانند GitHub Copilot مایکروسافت و CodeWhisperer آمازون، ابزار برنامه‌نویسی که اپل روی آن کار می‌کند از یک مدل زبان بزرگ (LLM) برای پیش‌بینی و تکمیل رشته کدها و به‌طور‌بالقوه نوشتن کد برای آزمایش برنامه‌ها استفاده می‌کند.

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت سال گذشته میلادی به تحلیلگران گفته بود که Github Copilot تا نوامبر 2023 دارای 1 میلیون کاربر پرداخت کننده بوده است. همچنین GitHub تاکنون قابلیت‌های بیشتری را به Copilot اضافه کرده است، از جمله یک چت‌بات که کدنویس‌ها را راهنمایی می‌کند و کدهای معیوب احتمالی را به آن‌ها گزارش می‌کند. مایکروسافت همچنین اخیراً زمان برگزاری کنفرانس سالانه بیلد 2024 خود را اعلام کرد که در آن روی پیشرفت‌های هوش مصنوعی این شرکت تمرکز می‌شود.

در حالی که سایر غول‌های فناوری در انتشار تحقیقات و محصولات هو‌ش مصنو‌عی خود برجسته‌تر از اپل ظاهر شده‌اند، اما غول سازنده آیفون نیز در چند ماه گذشته یک فریمورک یادگیری ماشین منبع باز به نام MLX راه‌اندازی کرده که آموزش مدل‌های هوش مصنوعی روی تراشه‌های سیلیکونی اپل را آسان‌تر می‌کند. ابزار ویرایش تصویر MGIE و Keyframer برای متحرک‌کردن تصاویر نیز از جمله مدل‌های هوش مصنوعی دیگری هستند که اپل روی آن‌ها کار کرده است.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی