کد خبر: ۴۰۰۳۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با ترفند‌های جالب ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید

سیستم عامل‌ها همیشه ترفند‌هایی دارند که اطلاع از آنها، امکان بهره مندی از کارایی بهتر و با کیفیت‌تر را برای استفاده کنندگان فراهم می‌سازد.

با ترفند‌های جالب ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ویندوز ۱۰ به واسطه ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و تغییرات جذاب نسبت به سایر نسخه ها، به خوبی در بین کاربران جا افتاده و امروزه بیشتر کاربران لپ تاپ از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. سیستم عامل‌ها همیشه ترفند‌هایی دارند که اطلاع از آنها، امکان بهره مندی از کارایی بهتر و با کیفیت‌تر را برای استفاده کنندگان فراهم می‌سازد. 
یکی از مشکلاتی که کاربران ویندوز ۱۰ در ابتدای ورود به محیط کاربری این سیستم عامل با آن مواجه می‌شوند، پیدا نکردن استارت است. همیشه عادت کرده بودیم که منوی start را گوشه سمت چپ تسکبار ببینیم. ویندوز ۱۰، فاقد این ویژگی است؛ اما منوی استارت با کلیک کردن روی آیکون پنجره در همان قسمت، قابل دسترسی خواهد بود.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که در در قسمت پایین، گوشه سمت راست دسکتاپ لپ تاپ ایسوس خود، یک دسکتاپ مخفی دارید. بخش سمت راست تاریخ و زمان را کلیک راست کرده و در منوی ظاهر شده، گزینه Show Desktop را انتخاب کنید. این کار، تمام پنجره‌های باز را کوچک (Minimize) کرده و دسکتاپ را به شما نمایش در می‌آورد.
Rotate کردن صفحه نمایش
این مورد از ترفند‌های ویندوز ۱۰، برای همه کاربران قابل استفاده نیست؛ اما اطلاع از آن خالی از لطف نیست. اگر کلید‌های Ctrl+Alt+D را با هم فشار دهید، صفحه نمایش خواهد چرخید و برعکس نشان داده می‌شود. شما همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه‌های فلشی که روی صفحه کلید قرار دارد، به اندازه ۹۰ درجه پنجره‌ها را بچرخانید. البته این کار، با کلیک راست کردن بر روی دسکتاپ و رفتن به مسیر Graphics Options > Rotation نیز قابل اجرا است.
دسترسی‌های نوار وظیفه یا Taskbar
یکی از بهترین ترفند‌های ویندوز ۱۰، دسترسی‌های نوار وظیفه یا تسک‌بار است که مواردی مثل: کورتانا، window schemes و سایر ابزار‌ها را شامل می‌شود. اگر روی این بخش کلیک راست کنید، به این موارد دسترسی خواهید داشت.
یکی از ترفند‌های ویندوز ۱۰ که در ویندوز ۷ نیز به صورت تکمیل نشده وجود داشت، قابلیت پین کردن پنجره‌ها از طریق درگ کردن آن‌ها است. اگر هریک از پنجره‌ها را بکشید و به گوشه دسکتاپ Drag کنید، سایز آن پنجره به اندازه نصف صفحه نمایش خواهد شد. این در حالی است که در ویندوز ۱۰، می‌توانید پنجره را به هر گوشه‌ای بکشید تا سه چهارم صفحه نمایش را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی