کد خبر: ۴۰۲۰۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با کد‌های مخفی گوشی سامسونگ مدل‌های Galaxy S۴ بیشتر آشنا شوید

امروزه گوشی‌های سامسونگ جزء پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های بازار بوده‌اند اما این گوشی‌ها دارای کد‌های مخفی زیادی هم هستند و اطلاع داشتن از کد‌های مخفی برای گوشی‌های سامسونگ گاهی لازم به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»با اطلاع از کد‌های مخفی سامسونگ به یک سری اطلاعات مخفی از گوشی دسترسی پیدا می‌کنید. قسمت‌های مختلف گوشی همانند صفحه لمسی، دوربین، حسگر و .. را تست کنید و یا از تنظیمات بازنشانی کارخانه استفاده کنید.
اغلب کد‌های مخفی سامسونگ قدیمی هستند، یعنی از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار می‌گرفتند. هر کدام از کد‌های مخفی در سامسونگ در واقع مجموعه‌ای از کاراکتر‌ها هستند که می‌توان آن‌ها را روی اغلب گوشی‌ها برای یافتن و یا حل کردن مشکلات استفاده کرد.
این کد‌ها توسط سازندگان سامسونگ به صورت اختصاصی آماده شده و اصولاً هر برند کد‌های مخصوص به خود را دارد. در نتیجه به هیچ عنوان کد دستوری مخفی سامسونگ را روی گوشی‌های دیگر برند‌ها استفاده نکنید، چراکه ممکن است این کد خاص در برند دیگر با مفهوم متفاوتی تعریف شده باشد و حتی این امکان وجود دارد که کد‌های مخفی سامسونگ، گوشیتان (که از برند دیگریست) را خراب کند، به آن آسیب جدی برساند یا پیکربندی آن را تغییر دهد و راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد. در نتیجه ریسک نکنید و کد مخفی‌های سامسونگ را روی گوشی‌های دیگر آزمایش نکنید.
دسترسی به منوی مخفی گوشی سامسونگ با کد #*۰#*
در اکثر گوشی‌های سامسونگ از طریق کد تست سامسونگ #*۰#* می‌توانید تمام اطلاعات دستگاه را بررسی و تست کنید. در ادامه تمام قابلیت‌های این کد مخفی سامسونگ را بررسی می‌کنیم.
در گوشی سامسونگ کد #*۰#* را شماره گیری کنید. بعد از وارد کردن کد صفحه دسترسی و تست ویژگی‌های گوشی برای شما نمایان می‌شود. در صورتی که کد را وارد کردید و اتفاقی نیفتاد، این ویژگی در دستگاه شما غیرفعال است، اما می‌توانید از سایر کد‌هایی که در ادامه گفته شده است برای تست و دسترسی به اطلاعات گوشی سامسونگ خود استفاده نمایید.
دوربین اصلی (Mega Cam)
برای آزمایش دوربین اصلی خود، روی “Mega Cam” ضربه بزنید. از دکمه‌های میزان صدا برای بزرگنمایی استفاده کنید، سپس روی دکمه دوربین در پایین صفحه ضربه بزنید تا عکس بگیرید. لطفاً توجه داشته باشید که فلاش به طور پیش فرض روشن است و عکس آزمایشی شما نیز در گالری ذخیره می‌شود.
دوربین جلو (Front Cam)
برای تست دوربین جلوی گوشی، دکمه “Front Cam” را انتخاب کنید. با این کار دوربین جلوی شما باز می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که عکس سلفی بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر عکس آزمایشی که می‌گیرید به طور خودکار در گالری گوشی شما ذخیره می‌شود.
صفحه‌های قرمز، سبز و آبی (Red, Green & Blue)
با انتخاب هر یک از این سه گزینه، طیف‌های رنگ قرمز، سبز و آبی گوشی شما بررسی و تست می‌شود که دارای دستگاه دارای پیکسل سوخته نباشد و در صورت انتخاب، رنگ‌های مربوطه را به وضوح نشان می‌دهد. برای بازگشت به صفحه اصلی، کافیست روی صفحه ضربه بزنید تا خارج شوید.
گیرنده و لرزش (Receiver & Vibration)
برای بررسی اینکه آیا گیرنده تلفن شما به درستی کار می‌کند روی دکمه “Receiver” ضربه بزنید. با انجام این کار شما به یک صفحه سفید هدایت می‌شوید، همراه با یک صدای شماره گیری که به وضوح شنیده می‌شود. پس از بررسی این بخش دوبار روی دکمه برگشت ضربه بزنید تا به صفحه اصلی بازگردید.
گزینه “لرزش” موتور لرزش گوشی شما را تست می‌کند. وقتی روی دکمه “Vibration” ضربه بزنید، همراه با لرزش ثابت، صفحه نمایش گوشی شما سیاه می‌شود.
صفحه لمسی (Touch
یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در این قسمت تست صفحه لمسی گوشی می‌باشد، به این دلیل که استفاده و تعامل با گوشی بسیار ضروری است. برای تست این قابلیت و بررسی مناطق مرده، گزینه “Touch” ضربه بزنید. اکنون مربع‌های موجود در صفحه را ردیابی کنید تا کادر با X مشخص و سبز شود. پس از اتمام، به طور خودکار به صفحه اصلی بازگردانده می‌شوید.
کد‌های مخفی گوشی سامسونگ (برای مدل‌های Galaxy S۴ و جدیدتر)

 

کد

توضیحات

#1234#*

بررسی نسخه نرم افزار تلفن

369#*#12580*

بررسی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری

#0228#*

وضعیت باتری (ADC ، خواندن RSSI)

#0011#*

منوی خدمات

#0283#*

تست حلقه برگشت

#06#*

نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی

#03#*

ناند فلش

#0808#*

سرویس usb

#9090#*

تنظیمات عیب یابی

#7284#*

رشته کارخانه

#34971539#*

استاندارد میان افزار دوربین

#1111#*

نسخه نرم افزار FTA

#*#0*

منو اطلاعات گوشی (برای تمام مدل ها کار نمی کند)

 

 

 

کدهای مخفی گوشی سامسونگ(برای مدل های Galaxy S4 و جدیدتر)

کد

توضیحات

#1234#*

بررسی نسخه نرم افزار تلفن

369#*#12580*

بررسی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری

#0228#*

وضعیت باتری (ADC ، خواندن RSSI)

#0011#*

منوی خدمات

#0283#*

تست حلقه برگشت

#06#*

نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی

#03#*

ناند فلش

#0808#*

سرویس usb

#9090#*

تنظیمات عیب یابی

#7284#*

رشته کارخانه

#34971539#*

استاندارد میان افزار دوربین

#1111#*

نسخه نرم افزار FTA

#*#0*

منو اطلاعات گوشی (برای تمام مدل ها کار نمی کند)

 

 

 

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی