کد خبر: ۴۰۲۵۵
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۸
دهقانی در پیام نوروزی تاکید کرد

فراهم بودن زمینه‌های مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در پیام نوروزی خود با اشاره به تحولات و اقداماتی که در دوره جدید فعالیت معاونت صورت گرفته، مانع‌زدایی و هموار کردن مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم در عرصه تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان را از مهمترین رویکردهای معاونت در این دوره عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  در پیام نوروزی روح‌الله دهقانی آمده است: «سالی دیگر با همه فراز و نشیب ها، شیرینی ها و تلخی ها، توفیقات و شکست‌ها سپری شد و با کوله باری از تجربیات و آموخته‌های جدید سال جدید را آغاز کردیم.
سال ۱۴۰۲ اما در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران،‌ سرشار از رویش ها و شکفتن ها بود. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سالی که گذشت فصل جدیدی از حیات خود را با تحولات ساختاری و حرکت در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش بنیان آغاز کرد.
  تحولاتی که مانع‌زدایی و هموار کردن مسیر مشارکت شرکت های دانش بنیان و مردم در عرصه تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین رویکردهای آن بود.
از راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آیین نامه جدید ارزیابی شرکتهای دانش بنیان و از تدوین برنامه‌های جدید حمایتی از قبیل  اختصاص اعتبار مالیاتی به فعالیتهای تحقیق و توسعه و برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان تا استقرار نظام ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود، تغییر و تحولات امیدبخش پرشماری را طی یک سال گذشته در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رقم زد که نویدبخش  دستاوردها و توفیقاتی عظیم در آینده بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکتهای دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که  در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در  عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.
اینک در طلیعه بهار طبیعت و سال جدید که در تلاقی فرخنده با ماه پربرکت ضیافت الهی، طراوت و مبارکی صدچندان یافته با تبریک و شادباش نوروز باستانی از درگاه خداوند متعال  مسالت دارم که  سال جدید برای فردفرد مردم عزیز ایران، توام با سلامتی و برکت و برای تلاشگران زیست بوم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور سرشار از موفقیت و دستاوردهای ماندگار باشد.
توفیقات و دستاوردهایی که صدالبته ثمرات شیرین آن در شکوفایی تولید، اشتغال و  رونق اقتصادی کشور، کام فرد فرد مردم عزیز ایران را نیز شیرین خواهد کرد. 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی