کد خبر: ۴۰۲۸۵
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون جان خانواده سرگردان در جنگل را نجات داد

سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون، سبب آغاز عملیات نجات گروهی افراد سرگردان شد.

به گزارش «نبض فناوری» خانواده‌ی مفقودشده در جنگل ملی ماونت هود آمریکا، به کمک سرویس ارتباط ماهواره‌ای اپل (Emergency SOS via Satellite) با تیم‌های جست‌وجو و نجات ارتباط برقرار کردند. این پیام ماهواره‌ای، آغاز‌گر عملیات نجات ۲۴ ساعته بود.

دفتر کلانتری شهرستان کلاکاماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که یکی از اعضای خانواده از سرویس ارتباط ماهواره‌ای گوشی آیفون برای تماس با اورژانس و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی استفاده کرد.

تصویر نجات خانواده سرگردان در جنگل ملی Mt. Hood توسط تیم نجات

در روز سه‌شنبه ۱۹ مارس ۲۰۲۴ (۲۹ اسفند ۱۴۰۲)، تیم جست‌وجو و نجات دفتر کلانتری شهرستان کلاکاماس پس‌از دریافت گزارش‌هایی مبنی‌بر مفقودشدن خانواده‌ای در جنگل، عملیات نجات را آغاز کرد.

تقریباً در ساعت ۱۹:۳۰، یکی از اعضای خانواده با استفاده از سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون با اورژانس تماس گرفت.

خانواده‌ی ۶ نفره نزدیک به ۱۳ کیلومتر پیاده‌روی کرده بودند و در ارتفاع بیش از هزار متر ارتفاع حضور داشتند. تا ساعت ۶ صبح روز بعد امدادگران توانستند به خانواده برسند. به دلیل شرایط سخت آب و هوایی و زمینی، عملیات نجات تا ساعت ۱۹ آن روز ادامه یافت.

سرویس ارتباط ماهواره‌ای اپل، ارسال پیام را در ناحیه‌هایی که شبکه و وای‌فای در‌دسترس نیست امکان‌پذیر می‌کند. کاربران آیفون به‌لطف سیستم ارتباط ماهواره‌ای می‌توانند ازطریق سرویس Find My موقعیت مکانی خود را با خانواده و دوستان به‌اشتراک بگذارند.

به دلیل کم بودن پهنای باند شبکه‌های ماهواره‌ای در مقایسه با شبکه‌های معمولی، اپل الگوریتمی فشرده‌ساز ایجاد کرده‌ است که پیام‌های متنی را سه برابر کم‌حجم‌تر می‌کند و درنتیجه ارتباطات ماهواره‌ای سریع‌تر می‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی